در جلسه مشترک شهردار و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مقرر شد؛
کد خبر: ۳۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 04 May 2015
جلسه مشترک رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، شهردار اهواز و مدیران شهرداری باحضور اعضای شورای شهر برگزار شد.

به گزارش تابناک خوزستان، در این جلسه سیدخلف موسوی شهردار اهواز در سخنانی با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری، شمه ای از مشکلات کلانشهرها را یاداور و با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه، خواستار توجه به مشکلات مدیریت شهری در این برنامه شد.

شهردار اهواز با اشاره به جمعیت بالای حاشیه نشینی در شهر اهواز خواهان اختصاص ردیف های بودجه ای برای رفع محرومیت از این گونه مناطق شد. 

موسوی همچنین مشکل فاینانس قطار شهری اهواز را یاداور و با اشاره به انتظار مردم اهواز گفت: از شما می خواهیم جلسه ای در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با مسولان بانک مرکزی و ...برای حل این مشکل برگزار شود تا در این زمینه چاره ای اساسی اندیشیده شود.

در این جلسه قربانعلی سعادت نیا رییس شورای شهر اهواز نیز در سخنانی خواستار توجه جدی مجلس شورای اسلامی به مشکلات کلانشهرها بویژه اهواز شد.

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با برشمردن برخی مشکلات و چالش های مدیریت شهری، رفع مشکل قانون بیمه کارگران ساختمانی، موضوع ورود دیوان محاسبات به درآمدهای داخلی شهرداری ها و توجه به مسایل کلانشهرها در برنامه ششم توسعه کشور شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های قانون اساسی برای تمرکززدایی  گفت: اما متاسفانه معمولا دولتها در این زمینه توجه جدی نشان نداده و نهایتا تفویض اختیار و تراکم زدایی انجام داده اند و این باعث نوعی رقابت منفی بین کلانشهرها و شهرهای کوچکتر می شود.

غلامرضا تاجگردون گفت: این ظرفیت در مجلس برای حل مشکلات هست اما متاسفانه ارتباط زیادی وجود ندارد و برنامه ششم توسعه فرصت مناسبی در این زمینه است.

این نماینده مجلس گفت: موضوع تمرکززدایی و توجه به مدیریت شهری می بایست در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص مباحث دیوان محاسبات گفت: این دیوان می تواند در زمینه اعتبارات دولتی گزارش بگیرد ولی در خصوص سایر موارد چنین نگاهی وجود ندارد.

وی افزود: در مواردی چون قطار شهری، ارزش افزوده و...در سالهای اخیر نگاه عمیقی نشده که دلیل همان رقابت میان کلانشهرها و شهرهای کوچک است و راه آنهم توزیع پول نیست بلکه توزیع اختیارات و قانون است.

تاجگردون گفت: حتما جلسه قطار شهری اهواز را در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای برگزار و آنرا پیگیری خواهیم نمود.

 وی در پایان از تلاشها و زحمات شهردار و مدیران شهرداری اهواز و پروژه های بزرگ انجام شده قدردانی کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار