با توجه به افزایش تردد مردم به کشور عراق از مرز شلمچه و برای اولین بار در کشور مسیر چارتر حمل مسافر از خرمشهر به بصره از راه دریایی رونمایی شد
کد خبر: ۳۱۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 15 October 2016
هر ساله تعداد زیادی از مردم کشورمان از مرز شلمچه و از مسیر منطقه آزاد اروند به زیارت کربلا می‌روند.

از آنجایی ‌که مرز شلمچه پاسخگوی تعداد مشخصی از افراد است و با توجه به افزایش اشتیاق مردم برای زیارت سیدالشهدا، هرسال جمعیت گسیل‌شده به سمت مرز شلمچه افزایش میابد.

سازمان منطقه آزاد اروند با رصد این موضوع و به ‌منظور تسهیل تردد زوار و جلوگیری از تجمع مردم در نقطه صفر مرزی اقداماتی برای تسریع در روند رسیدگی به امور روادید را انجام داده است.

همچنین در راستای افزایش راه‌های تردد مردم به کشور عراق و برای اولین بار در کشور از مسیر چارتر حمل مسافر از خرمشهر به بصره از راه دریایی رونمایی شد.

این کشتی که در نوع خود بزرگ‌ترین کشتی مسافربری در این مسیر است ظرفیت حمل ۴۰۳ نفر را دارا است و توان تردد ۳ بار در روز را به عراق دارد.

همچنین در صورت نیاز و استقبال مردم می‌توان تعداد ترددهای این کشتی را در شبانه‌روز بیشتر کرد یا شناورهای دیگر را به این مسیر افزود.

به‌ این ‌ترتیب زوار سیدالشهدا می‌توانند علاوه بر راه‌های موجود از طریق راه‌آبی نیز به کشور عراق سفر کنند و از مزایای سهولت این نوع تردد بهره‌مند شوند.

منبع: تابناک
برچسب ها: بصره ، خرمشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار