مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به صدور ویزای اربعین حسینی در 16 استان کشور، از افزایش کنسولگری‌های خوزستان به 3 کنسولگری خبر داد
کد خبر: ۳۱۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 15 October 2016
ناصر حویزاوی اظهار کرد: پیش از این، کار صدور رویداد اربعین حسینی در 4 کنسولگری در تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز انجام می‌شد که از (شنبه)، دفاتر کنسولگری در 12 استان دیگر نیز فعال خواهند شد و تعداد این دفاتر که کار صدور ویزای اربعین را انجام می‌دهند، به 16 دفتر می‌رسد.
 
وی افزود:‌ از آن‌جا که عمده تقاضا برای دریافت ویزا را در اهواز شاهد هستیم، 2 کنسولگری در اهواز در زمینه صدور ویزای اربعین فعال است و پس از این بر حسب تقاضا و به دستور استاندار خوزستان، یک کنسولگری دیگر نیز بنا بر تصمیم ایشان فعال خواهد شد.
 
حویزاوی ادامه داد:‌ همچون سال گذشته، اتباع خارجی که قصد سفر به کشور عراق را در ایام اربعین حسینی را دارند، تنها می‌توانند از مرز شلمچه این سفر را انجام دهند و هر سه مرز شلمچه، چذابه و مهران پذیرای اتباع ایرانی خواهند بود.
 
وی گفت: ‌سال گذشته در ایام اربعین حدود 10 هزار نفر اتباع خارجی از مرز شلمچه به عراق سفر کردند.
 
مدیرکل حج و زیارت خوزستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال، حدود 2 میلیون نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور عراق سفر کنند.
 
وی با تاکید بر لزوم دریافت ویزا جهت انجام سفر اربعین، افزود: امسال به دلیل حجم بالای زائران، ویزا در مرز صادر نخواهد شد و زائران حتما باید با همراه داشتن ویزا به مرز مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: عراق ، ایام اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار