کم تر کسي فکر مي کرد که ستاره تيم علي دايي در بهترين شروع در تاريخ سرمربي گري اش کسي باشد که روزگاري بيشترين مشکل را با هم داشتند، ايمان مبعلي اين روزها همه کاره تيم نفت است
کد خبر: ۳۱۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 15 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان،ايمان مبعلي سازنده روزهاي خوب نفت است، مبعلي تا کنون علاوه بر سه گلي که زده است؛ چهار گل ساخته و امتياز آورترين بازيکن ليگ شانزدهم به حساب مي آيد. او عصاي دست علي دايي شده است، علي دايي که روزگاري مشکلش با ايمان مبعلي نقل محافل شده بود و همه آن تکل نحس را باعث دوري مبعلي از تيم ملي مي دانستند.
داستان فوتباليست شدن ايمان مبعلي در نوع خود بسيار جالب است، پسرک ايذه اي به يکباره در تمرينات تيم هاي پايه فولاد حضور يافت و در مدت چند سال ستاره فولاد شد.
سانترهاي دقيق و تکنيک مبعلي نشان مي داد که ستاره جديدي در فوتبال خوزستان و ايران در حال ظهور است. مبعلي براي سپري کردن خدمت سربازي به تيم نيروي زميني پيوست و پس از آن به فولاد بازگشت.
مبعلي همراه با فولاد در ليگ سوم توانست رده سوم را پس از پاس و استقلال به دست بياورد و لقب بهترين تيم شهرستاني که آن روزها باب بود را با درخشش براي خوزستاني ها بگيرد.
اما نام مبعلي در ليگ چهارم و همان بازي اول برابر پرسپوليس بر سر زبان ها افتاد، جايي که در ورزشگاه تختي توانست همان دقيقه 5 بازي با يک ضربه آزاد زيبا گل بزند و روي دو گل ديگر تيمش تاثير مستقيم بگذارد، اين نمايش ادامه داشت و مبعلي موفق شد بازهم بدرخشد و در نهايت با اختلاف 6 امتيازي با تيم دوم؛ فولاد قهرمان ايران شد. مبعلي در آن فصل بهترين بازيکن ليگ انتخاب شد. او بيشترين پاس گل را داد و همچنين 12 گل نيز زد.
ايمان مبعلي با درخشش در فولاد توانست 23 را براي فولادي ها تا هميشه محبوب کند.
پس از قهرماني با فولاد ايمان مبعلي قصد سفر کرد و راهي امارات شد، مبعلي جوان به الشباب پيوست و سه سال در اين تيم ماند و گل هاي زيادي براي اين تيم زد. او پس از الشباب در النصر و الوصل هرکدام يک فصل بازي کرد تا کارنامه خوبش را ادامه بدهد. در همين کش و قوس جابه جايي مبعلي در فوتبال امارات خبر پرسپوليسي شدن ايمان مبعلي شنيده مي شد اما اين شايعه هيچگاه به حقيقت نپيوست.
مبعلي پس از استقلال به فوتبال ايران بازگشت تا بتواند نام خود رابازهم مشهور تر کند اما نتوانست در اين تيم موفقيت آن چناني به دست آورد.
پس از يک فصل ناموفق ايمان مبعلي به شارجه امارات پيوست و يک سال در اين تيم ماند او در شارجه هم نتوانست موفق باشد تا بازهم تصميم به بازگشت به وطن بگيرد.
او پس از امارات به پيکان پيوست اما در انتهاي ليگ پيکان در انتهاي فصل با رتبه 15 مليگ را به پايان رساند و سقوط کرد. پس از سقوط عبدالله ويسي او را فراخواند تا در تيم تازه صعود کرده استقلال صنعتي توپ بزند. او به همراه سهراب بختياري زاده، عادل کلاه کج، ميلاد ميداوودي، حسين کعبي به استقلال خوزستان آمدند تا اين تيم ماندني شود.
در زماني که تقريبا ماندن استقلال خوزستان در ليگ برتر قطعي شده بود با درخواست امير قلعه نويي و موافقت عبدالله ويسي به استقلال تهران رفت تا در مسابقات آسيايي به کمک اين تيم برود.
او پس از پايان مسابقات به نفت تهران رفت و دو سال همراه عليرضا منصوريان با اين تيم توانست علاوهر آسيايي شدن، از مرحله گروهي نيز صعود کند. او فصل پيش از عوامل اصلي تيم منصوريان بود و همه فکر مي کردند همراه با منصوريان راهي استقلال شود اما اينگونه نشد و مبعلي در همهمه ي شلوغي هاي ليگ تصميم گرفت تا اين بار با علي دايي حضور در نفت تهران را تجربه کند.
ايمان مبعلي به عقيده خيلي از نبوغ فوتبال ايران است که البته به حقش در فوتبال ملي نرسيد، او در بازي هاي آسيايي سال 2002 با لباس تيم ملي قهرمان شد، در جام ملت هاي آسيا 2004 به مقام سوم رسيد و در جام ملت هاي آسيا در سال هاي 2007 و 2011 حضور نداشت. مبعلي باري تيم ملي 30 بار به عنوان بازيکن فيکس و 27 بار به عنوان يار ذخيره وارد ميدان شده، 2 گل زده، 6 کارت زرد گرفته و 1 کارت قرمز دريافت کرده است.هر دو گل ايمان مبعلي در مسابقات جام ملت هاي آسيا بوده و به تيم هاي اردن و عراق زده شده است، ديدارهايي که ايران با برد آنها را به پايان رساند.
در بازي سوپر جام ليگ چهارم ما بين فولاد خوزستان و صبا باطري، اتفاقات عجيبي رخ داد. اين ديدار تنها يک اخراجي نداشت بلکه محمد نوازي از صبا و جلال کاملي مفرد از مسعود مرادي همراه با ايمان مبعلي کارت قرمز را جلوي ديده شان ديدند و نکته ديگر حضور محمد علوي درون دروازه از دقيقه 80 به جاي ميرزاپور مصدوم بود، حاشيه ديگر اين بازي شکسته شدن جام قهرماني در دستان بازيکنان صبا بود. همه اين حاشيه ها به کنار و تکل عجيب و غريب مبعلي به کنار، تکلي که کارت قرمز را جلوي ديده گان مبعلي آورد و البته نگاه تلخ علي دايي را به همراه شد.
ايمان مبعلي که عدد23 را در اهواز رويايي کرده بود و همه خوزستاني ها اميدوار بودند تا او را در جام جهاني 2006 ببينند با اين تکل سرنوشتش عوض شد. تکلي که به عقيده بسياري باعث شد تا جام جهاني از ايمان گرفته شود. ايمان پس از اين اتفاق رنگ حضور در تيم ملي را نديد و بعدها که علي دايي سرمربي تيم ملي شد اين دعوت نشدن ادامه يافت، البته در زمان حضور کي روش چند بازي به تيم ملي دعوت شد که مستمر نبود.
اين دلخوريبين دايي و مبعلي در زمان تصادف علي دايي و عيادت مبعلي از وي تمام شد و بعد از آن هر دو با روي خوش از همديگر استقبال مي کردند.
علي دايي حال در ليگ شانزدهم با 12 امتياز در جايگاه سوم قرار دارد و مي تواند يکي از گزينه هاي جدي براي کسب سهميه و حتي قهرماني باشد. بدون شک ستاره بي چون و چراي اين روزهاي نفت ايمان مبعلي است، مبعلي علاوه بر 4 پاس گلي که داده است، 3 گل زده تا نشان دهد هنوز مهندس فوتبال ايران است.
منبع: تابناک
برچسب ها: ايمان مبعلي ، فوتبال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار