10 چهره برتر هفته هشتم لیگ برتر
هفته هشتم لیگ برتر به صحنه بازگشت پرفروغ دو تیم قرمز و آبی پایتخت تبدیل شد. جایی که آنها توانستند هواداران شان را دوباره با فوتبال آشتی دهند
کد خبر: ۳۱۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 16 October 2016
به گزارش تابناک مازندران،  هفته هشتم لیگ برتر به صحنه بازگشت پرفروغ دو تیم قرمز و آبی پایتخت تبدیل شد. جایی که آنها توانستند هواداران شان را دوباره با فوتبال آشتی دهند. در این هفته - فارغ از دیدار پدیده /گسترش فولاد- ده نام بیش از بقیه به چشم آمدند؛
 
1- رامین رضاییان: او حتی وقتی بازی نمی کند باز هم سوژه رسانه هاست. بازیکن فیکس تیم ملی یک ذخیره تمام وقت در پرسپولیس است. در روزی که هواداران پرسپولیس با تشویق های کرکُننده از برانکو خواستند تا او را به زمین بفرستد، مثل بازی های گذشته امیدوارانه از روی نیمکت بلند شد، خودش را گرم کرد و بعد مایوسانه سرجایش نشست. آیا رضائیان گوشت قربانی دعوای بدون خونریزی کی روش-برانکو شده است؟ برانکو می گوید جانشین های رامین عالی هستند. رضائیان اگر می دانست کراوات ها اینقدر کینه ها را سخت به دل می گیرند شاید هیچوقت برای عکس گرفتن با تانک های کودتاچیان به ترکیه نمی رفت!
 
2- کاوه رضایی: یک جوان باهوش دوست داشتنی که در بازی با سیاه جامگان یاد دو نفر را همزمان زنده کرد؛ کریستیانو رونالدو و آرش برهانی! ضربه کاشته دقیق اش به سبک رونالدو سه امتیاز طلایی را به حساب آبی ها ریخت و چند فرصت تک به تکی که از دست داد یاد برهانی را زنده کرد. او جزو معدود مهاجمان لیگ است که ضربه های کاشته بسیار خوبی می زند. از کاوه بیشتر از این خواهیم دید.
 10 چهره برتر هفته هشتم لیگ برتر
3- حسن هوری: زمانی خودش را آقای خاص فوتبال خوزستان معرفی می کرد. در 6 بازی ابتدایی لیگ شانزدهم تنها 4 گل خورد و در 3 دیدار کلین شیت کرده بود. آماری که باعث شد صنعت نفت آبادان جهشی خیره کننده در جدول داشته باشد اما در دو بازی اخیر و برابر تیم های پدیده و پیکان 6 بار دروازه خودش را باز شده دید. شاید نتوان او را عامل اصلی شکست 3-2 صنعت مقابل پیکان معرفی کرد، اما از کاپیتان باتجربه نفت انتظار می رود به داد تیمش برسد. درست همین حالا.
 
4- عبدالله ناصری: گل او به صبای قم نمونه ای از گل های منحصر به فرد در فوتبال ماست. یک کنترل توپ موفق پشت هجده قدم، چرخیدن به سمت دروازه حریف، زدن ضربه آرام و دقیق داخل پا اما بدون دورخیز از کنار بدن مدافع و گل... چیزی شبیه گلی که علی دایی در مقدماتی جام جهانی 2002 به عراق زد. گل هایی به سبک دنیس برکمپ. او در پیروزی 2-0 فولاد مقابل صبا نقشی کلیدی ایفا کرد.
 
5- رحیم زهیوی: اینکه استقلال خوزستان با 13 گل زده بهترین خط حمله و با 13 گل خورده بدترین خط دفاع لیگ را دارد، اتفاق خارق العاده ای است! خط حمله آنها با زوج خطرناک زهیوی- بیت سعید با پوست کاکائویی یادآور دوایت یورک- اندی کول منچستریونایتد است. زهیوی علاوه بر گلزنی در پیروزی 3-1 مقابل ماشین سازی، با تکنیک خوبش پاس های گره کشایی را به هم تیمی هایش رساند تا ماشین سازان در روزی که سه بار به دیرک کوبیدند به سمت انتهای جدول لیز بخورند!
 
6- حسین فرکی: درست وقتی که به نظر می رسید خط حمله آتشین تراکتورسازی بتواند سایپا را با یک شکست تلخ روبرو کند، حسین فرکی به خوبی توانست به تیمش به ویژه در خط دفاع، نظمی آهنین ببخشد. او با یک بازی کنترلی توانست مهره های کلیدی تبریزی ها را به بازیکنان معمولی تبدیل کند تا حتی امیر قلعه نوئی هم لب به تحسین دوست دیرینه اش باز کند. متوقف کردن تراکتورسازی اما هدیه بزرگی بود که فرکی به برانکو ایوانکویچ داد!
 
7- مرتضی تبریزی: گلزنی در داربی همیشه از شما یک چهره ویژه می سازد. مرتضی تبریزی با قد بلند، موهای لخت و گام های معلق همیشه یک مهاجم خطرناک اما دور از دید به شمار می رود. او مثل توماس مولر مهاجم بایرن مونیخ است، ممکن است موقع استارت زدن خوش استیل به نظر نرسد  و شلخته دریبل کند اما به همان اندازه زهردار است. تبریزی در روزی که کسی در اصفهان بالاخره نفهمید محرم نویدکیا از فوتبال خداحافظی کرد یا اشک های احسان حاج صفی از رفتن پیشمانش کرد با دو گلی که زد بعد از پنج سال ذوب آهن را مقابل سپاهان به یک برنده مطلق تبدیل کرد.
 
8- بختیار رحمانی: آرام آرام دارد همان بازیکنی می شود که همه از او انتظار داشتند. تاثیرگذار در تیم، گلزن و بخشنده در توزیع توپ هایی که به او می رسد. اما او وقتی دقیق 64 جایش را به فرشید باقری داد به تعویضش اعتراض کرد. اتفاقی که اگر علیرضا منصوریان بخواهد به سبک برانکو با آن برخورد کند ممکن است این بازیکن جوان را به یک تماشاگر روی نیمکت تبدیل کند. او باید خوشحال باشد که مهدی رحمتی در دقیقه آخر با شیرجه ای بی نظیر لبخند را روی لب های سرمربی استقلال نگه داشت!
10 چهره برتر هفته هشتم لیگ برتر
9- ایمان مبعلی: او قلب تپنده تیم علی دایی است، حتی اگر آنها 3-0 به پرسپولیس باخته باشند. اگر مهاجمان نفت تهران قدر پاس های طلایی مبعلی را می دانستند بعید بود که شاگردان دایی با چنین نتیجه یکطرفه ای زمین را ترک کنند. مبعلی هنوز یکی از بهترین توپ پخش کن های فوتبال ایران است. بدون اضافه کاری و با ضربه هایی که به نوازش کردن توپ بیشتر شبیه است!
 
10- سیدجلال حسینی: در روزی که یک کلین شیت دیگر به حساب علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس ثبت شد، نمی شود از کنار نام رهبر خط دفاعی این تیم گذشت. یک صخره به معنای واقعی. او با فریادهایش، تکل های فداکارانه و بازی سالم در تیم ملی هم به داد بیرانوند می رسد و شایسته آن بود که از سوی فرانس فوتبال در لیست یازده نفره بهترین های دور مقدماتی جام جهانی قرار بگیرد.
 
سیدجلال در لحظه اعتراض خاموش مهدی طارمی به تعویض وقتی دوان دوان خودش را در نزدیکی نقطه تعویض به او رساند و چیزی در گوشش گفت، نشان داد که پرسپولیس بعد از سالها بالاخره یک مالک واقعی برای بازوبند کاپیتانی اش پیدا کرد.
 
عصرایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار