هوای فرهنگ و هنر باید پاک و مبرا از ریزگردها و مسمومیت ها باشد برای همین باید هم هوای پاک برای تنفس مردم و هم هوای سالم برای حوزه فرهنگ و هنر کشور را در نظر داشته باشیم
کد خبر: ۳۱۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 17 October 2016
حسین نوش آبادی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد با مهم خواندن حوزه فرهنگ بیان کرد: در باب اهمیت این مقوله رهبر معظم انقلاب فرمودند' فرهنگ آن قدر مهم است که مانند هوا است' برای همین ما هم می گوییم اگر این هوا پاک باشد سلول های بدن از آن سرزنده و شاداب و اگر هوا ناپاک و مسموم باشد بدن انسان مریض و آلوده می شود.

وی ادامه داد: البته در خوزستان مشکلات هوای آلوده زیاد است که باعث ایجاد آسیب های جدی اجتماعی شده و مسئولان به موازات تلاش هایی برای زدودن این آلودگی ها باید داشته باشند.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که این روزها جنگ نرم در جریان است توضیح داد: جنگ نرم امروز، نیازمند پایداری، موقعیت شناسی و روشنگری است و تاکید همه مسئولان کشور این است بتوانیم از ظرفیت های مادی و معنوی برای مقابله با این جنگ نرم استفاده کنیم.


*** فرهنگ را نمی توان دولتی کرد
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ را نمی توان دولتی کرد گفت: بدون مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، کار فرهنگی در کشور بی نتیجه است برای همین باید به مردم اعتماد، و از ظرفیت های آنها استفاده کنیم چرا که صاحبان اصلی فرهنگ اصحاب قلم و رسانه ها هستند.

نوش آبادی با بیان اینکه خوزستان فقط با ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی و زمین های حاصلخیز آن شناخته نمی شود افزود: این استان ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری بسیار گسترده ای دارد که کمتر از سایر ظرفیت ها نیست. 

وی با اشاره سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اهواز و تعبیر ایشان از خوزستان گفت: ایشان فرمودند'خصوصیت مردم خوزستان ایرانی بودن، مسلمان بودن و ایستادگی در برابر متجاوزان است و اهواز از یک هزار و200 سال پیش پایگاه مکتب اهل بیت(ع) بوده است.'

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جمله از رهبر معظم انقلاب اوج تجلیل و تکریم از مردم خوزستان است و بالاتر از این تجلیل سخن دیگری نمی توان مطرح کرد.
وی ادامه داد: رییس جمهوری نیز هدف از انتخاب خوزستان را به عنوان نخستین استان برای سفرهای استانی را غیور بودن این استان دانسته است نه مرزی بودن و زر خیز بودن یا راه های ستراتژیک آن.

*** نغمه های شوم نژادپرستی در اسلام جایگاهی ندارد
نوش آبادی با بیان اینکه جایگاه و موقعیت خوزستان بر هیچکس پوشیده نیست توضیح داد: وجود زبان ها، نژادها و اقوام برای کشور ما فی نفسه فرصت تلقی می شود و یک امتیاز برای تمرین وحدت و همبستگی ملی و وفاق ملی است.

وی ایجاد اختلاف در میان اقوام و نژادها را حرکت در مسیر دشمن و ریل بیگانگان دانست و خاطرنشان کرد: نغمه های شوم جدایی و نژادپرستی در اسلام جایگاهی ندارد.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:باید بدانیم همانطور که اقوام و مذاهب یک نوع فرصت برای جامعه هستند اگر غفلتی نسبت به آنها صورت گیرد به تهدید تبدیل می شوند.

وی با تاکید بر نیاز جامعه به همبستگی ملی گفت: باید در مناطق و استان هایی که ظرفیت های قومی پررنگ تر دارند به موضوع همبستگی اهمیت بیشتری داده شود و یکی از کارهای مهم فرهنگی ما تلاش برای وفاق است.

نوش آبادی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تلاش کنند وحدت ملی دستخوش آسیب و نغمه های تفرق افکنانه دشمن نشود اظهارکرد: این وظیفه ای است که به همه حوزهای سیاسی اداری و فرهنگی داده شده و باید تلاش کنیم از هر فرصتی برای ایجاد تقویت همبستگی استفاده شود. 

در این آیین از همایون قنواتی تجلیل به عمل آمد و محمد جوروند به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور معارفه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار