برنامه نود ۲۶ مهر با محوریت بررسی دو بازی تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی و هفته هشتم لیگ برتر ساعت ۲۲:۴۵ از شبکه سه روی آنتن رفت.
کد خبر: ۳۱۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 18 October 2016
نظرسنجی برنامه این هفته اختصاص به انتخاب بهترین بازیکن تیم ملی فوتبال در مسابقات مقابل ازبکستان و کره جنوبی داشت.

 

کلیپی از پیش نمایش آن چه در برنامه امشب نود خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
کسب شش امتیاز تیم ملی از دو بازی حساس کره و ازبکستان
پیروزی قاطع پرسپولیس با یک تصمیم بحث برانگیز مقابل نفت
ادامه روند پیروزی استقلال با درخشش رحمتی و درد مصلحتی بختیار مقابل سیاه جامگان
تماشای فوتبال با یک هوادار نابینا

 خلاصه مسابقه ایران و ازبکستان پخش شد.

جدول رده بندی و امتیازات تیم ملی در گروه اول مقدماتی جام جهانی با مقدماتی جام های جهانی ۹۸ و ۲۰۰۲ مقایسه شد و مشخص شد در دوره های قبل نیز ایران با وجود کسب امتیازات بالا در مسابقات ابتدایی برای صعود به جام جهانی به دردسر افتاده است.

بازی های خاطره انگیز تیم ملی در زمان حضور کی‌روش مرور شد که شامل بازی های ایران و قطر در سال ۹۲، کره جنوبی و ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، ایران و عراق در جام ملت های آسیا، ایران و عمان و ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بود.


 جواد خیابانی که به دلیل جراحی کمرش در بیمارستان بستری است روی خط تلفنی نود آمد و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه به کمک او انجام شد. خیابانی علت عملش را مشکل مادرزادی نخاعش و جراحات یادگار سال های قبل روی کمرش اعلام کرد و گفت پس از پارالمپیک تصمیم گرفتم کمرم را عمل کنم و در بیمارستان بین المللی تبریز جراحی کردم و ابتدا با یک جراحی وزنم را کم کردم تا انحنای ستون فقراتم طبیعی شود و پس از آن عمل پروتز روی ستون فقرات را بتوانم انجام دهم.


 جدول لیگ و برنامه مسابقات و جدول گلزنان مرور شد و عادل فردوسی پور گفت دلمان برای لیگ تنگ شده بود اما متاسفانه بعد از دو هفته برگزاری دوباره لیگ تعطیل خواهد شد.

وضعیت عجیب گلزنی و گل های خورده نفت آبادان بررسی شد و این که ۵۰ درصد گل های رد و بدل شده در بازی های این تیم بین دقایق ۷۵ تا ۹۰ بوده است.

 ترین های هفته هشتم لیگ پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
حرکات تکنیکی هفته: گادوین منشا، محمدرضا عباسی، محمد ابراهیمی، رحیم زهیوی، ماتیاس چاگو، ایوب کلانتری، حامد شیری، کیوان امرایی، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی، علی قلی زاده، پیام صادقیان، میلاد بدرقه، محسن مسلمان، رضا ناصحی، منصور تنهایی، سیامک نعمتی
تیر دروازه هفته: سامان نریمان جهان مقابل استقلال خوزستان
کار تیمی برتر هفته: سیاه جامگان مقابل استقلال
موقعیت از دست رفته هفته: ساسان انصاری مقابل صبا
پاس گل برتر هفته: وحید امیری مقابل نفت تهران
مهار برتر هفته: سیدمهدی رحمتی مقابل سیاه جامگان
گل برتر هفته: کاوه رضایی مقابل سیاه جامگان

 ۹۰ درجه با مرور طنز بازی های هفته هشتم پخش شد که شامل این بخش ها بود:
حل مشکل نور ورزشگاه اکباتان با روشنایی همسایگان
اصرار بازیکنان لیگ به شادی رونالدویی
رفاقت رامین رضاییان و حسین ماهینی و بازی بارسلونایی استقلال از اتفاقات باورنکردی لیگ
جلوگیری از خداحافظی نویدکیا در اصفهان



گزارش ویژه و تاثیرگذار نود این هفته تماشای یک مسابقه فوتبال همراه با محمد هوادار نابینای نساجی بود که همراه با دوستش عادل به ورزشگاه رفت و اتفاقات بازی را با گزارش او  گوش کرد و در نهایت نساجی مقابل استقلال مطابق پیش بینی درست محمد سه بر صفر برنده شد.

به مناسبت ۲۴ مهر روز جهانی نابینایان عادل فردوسی پور این برنامه را به همه نابینایانی که همیشه برنامه نود را گوش می کنند تقدیم کرد.

نمرات بازیکنان برتر لیگ از روی سایت برنامه نود مرور شد که مهدی ترابی همچنان صدرنشین برترین ها است و محسن مسلمان صعود چشمگیری داشته و پس از هفته هشتم به رده هفتم برترین ها صعود کرده است.

عملکرد دفاعی و هجومی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی مرور شد که بدون گل خورده  در دو گروه مقدماتی آسیا بهترین دفاع را داشته و پس از آن ازبکستان و سوریه با ۱ و ۲ گل دوم و سوم هستند.

بی احترامی به سنگ مزار درگذشتگان در هفته های گذشته اتفاق تلخ دیگری بود که محکوم شد.

نمرات بازیکنان تیم ملی در بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی مرور شد.

 هدایت ممبینی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و داوری مسابقات پخش شده به کمک او بررسی شد.

داوری مسابقه پیکان - نفت آبادان: پنالتی نفت آبادان درست بود و پای شادکام را در محوطه جریمه زدند اما نیازی به کارت زرد نداشت.

داوری مسابقه سیاه جامگان - استقلال: خطای منجر به گل استقلال درست بود و از پشت سر تعادل جابر انصاری را به هم زدند. سرنگونی درویشی در محوطه جریمه استقلال خطا نبود و با وجود این که دست وریا غفوری روی کمر بازیکن سیاه جامگان بود، بازیکن حریف بزرگنمایی کرد.

غلامرضاپور بازیکن فجرسپاسی در بازی مقابل ملوان در لیگ دسته اول حرکت عجیب و تاسف باری انجام داد و پس از اخراج با سیلی به صورت داور زد و در ادامه به رختکن رفت و شیشه های رختکن را هم شکست و راهی بیمارستان شد.

برنامه مسابقات جام حذفی اعلام شد که در تاریخ های ۵ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ آبان برگزار می شود و نکته جالب این است پرسپولیس که از جام حذفی کنار رفته نزدیک به یک ماه مسابقه رسمی نخواهد داشت!

خلاصه مسابقه ذوب آهن ۲-۰ سپاهان
سپاهان پس از ۱۱ بازی در لیگ از ذوب آهن شکست خورد

حواشی خداحافظی محرم نویدکیا از فوتبال و جلوگیری بازیکنان سپاهان از تصمیم او پخش شد.

ساعت ۰۰:۳۸ بامداد برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتشر شد که با شرکت یک میلیون و ۲۰۵ هزار نفر،  سیدجلال حسینی با ۵۳،۶ درصد اول بود و پس از او رامین رضاییان با ۱۸،۵ و وحید امیری با ۱۰،۳ درصد دوم و سوم بودند.


گل زهیوی به ماشین سازی از روی نقطه کرنر پخش شد که به اشتباه گل به خودی دروازه بان ثبت شده و باید توسط سازمان لیگ اصلاح شود.


علی دایی پس از ۱۱۳۱ روز و نفت پس از ۱۳۱ بازی متحمل شکست با سه گل یا بیشتر شدند.

 داوری مسابقه پرسپولیس - نفت تهران: پنالتی پرسپولیس درست بود و عزتی بی محابا تکل رفت و پای چپ طارمی را زد. یک آفساید اشتباه از طارمی در شرایط تک به تک گرفته شد. سرنگونی فخرالدینی پنالتی نبود و دروازه بان پرسپولیس توپ را دفع کرد و برخوردش طبیعی بود. محسن مسلمان به خاطر تکل از پشت باید کارت زرد می گرفت. روی صحنه ای که عالیشاه به خاطر اعتراض کارت زرد گرفت خطا روی او اعلام نشد. سرنگونی علیپور در محوطه جریمه نفت خطا بود و یک پنالتی برای پرسپولیس باید اعلام می شد و مدافع نفت توپ را رها کرد و فقط بازیکن پرسپولیس را زد.

ارتباط تصویری با امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در بحرین برقرار شد و با او درباره دو مسابقه اول تیم ملی و تساوی مقابل قطر و ژاپن گفتگویی انجام شد. اگر در بازی بعدی تیم های قطر و ژاپن مساوی کنند و تیم ایران با اختلاف سه گل مقابل یمن برنده شود به دور بعد صعود می کنیم و اگر هرکدام از تیم های قطر و ژاپن برنده شوند، تیم ایران با برد با اختلاف دو گل صعود می کند.

 

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:(
-درخشش سیدجلال حسینی و قرار گرفتن نام او توسط مجله فرانس فوتبال در تیم منتخب هفته مقدماتی جام جهانی
-مسابقه دوستانه تیم ملی شانزدهم آبان ماه مقابل عراق پس از لغو بازی با تایلند
-شکست تیم فوتسال بانوان مقابل روسیه با نتیجه پنج بر سه پس از یک تساوی سه بر سه
-مشکلات مالی تیم استقلال خوزستان و تهدید پورموسوی به جدایی از تیم
-انتقاد خبرنگاران ورزشگاه ثامن مشهد از بی توجهی سازمان لیگ
-تکذیب شایعه اختلاف با برانکو توسط رامین رضاییان با وجود چهار بازی نیمکت نشینی
-برگزاری مسابقات پیشکسوتان با حضور تیم های پرسپولیس، استقلال، پاس و هما در ورزشگاه شهید شیرودی
-افزایش شایعات درباره جدایی سروش رفیعی از تراکتورسازی با نزدیک شدن به نیم فصل
-برگزاری مراسم تشییع مرتضی هاشمی دبیر هیئت فوتبال خمین که در تصادف درگذشت
-مشکلات دنباله دار بیرانوند و بازیکنان سابق نفت با مالکان جدید این تیم

عملکرد ساسان انصاری پس از بازگشت به فولاد بررسی شد که سه گل زده و یک پنالتی گرفته است. فولاد در چهار بازی اول فصل ۳ گل زده و ۲ امتیاز گرفته و از وقتی انصاری به تیم آمده ۵ گل زده و ۸ امتیاز کسب کرده است.

گزارشی درباره سجاد خادمی هوادار فولاد پخش شد که در بزرگراه خطرناک مقابل ورزشگاه غدیر اهواز تصادف کرده و جان خود را از دست داده است. فردوسی پور از ممبینی کارشناس داوری برنامه نود و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خواست فکری به حال این بزرگراه بکنند و یک پل هوایی احداث کنند تا جان هواداران به خطر نیفتد.


بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته قسمت بعدی نود بود.

داوری مسابقه گسترش فولاد - پدیده: یک تک به تک گسترش فولاد به درستی آفساید اعلام شد. سرنگونی ناصحی در محوطه جریمه خطا بود و یک پنالتی برای پدیده باید اعلام می شد. سرنگونی بازیکن گسترش فولاد در محوطه جریمه خطا بود و مدافع پدیده با تنه خودش بازیکن را سرنگون کرد و مرتکب پنالتی شد.
داوری مسابقه فولاد - صبای قم: تکل اسماعیل شریفات باید با کارت قرمز جریمه می شد که داور کارت زرد داد.

گل های مسابقات هفته دهم دسته یک باشگاه های کشور پخش شد.

نوید مظفری کارشناس داوری روی خط تلفنی آمد و اعلام کرد برخلاف نظر آقای ممبینی به نظر من بیرانوند توپ و پای بازیکن را همزمان زد ومرتکب پنالتی شد.

روزنامه های ورزشی سه شنبه از روی سایت برنامه نود مرور شد.

علی دایی روی خط تلفنی آمد و درباره داوری مسابقه نفت با پرسپولیس گفت: سوال من است یک دروازه بان چطوری پنالتی می دهد؟ آن صحنه ۱۰۰ درصد پنالتی بود و از آقای ممبینی تعجب می کنم که می گوید پنالتی نبود. این نظر ایشان است و ما بیرون ایستاده ایم و کاری نمی توانیم بکنیم.

سرمربی نفت ادامه داد: از اول فصل در برنامه نود نشان دادید حداقل ۷-۸ پنالتی ما را نگرفتند و پنالتی های بیخود علیه ما گرفتند.  بازی استقلال را نگاه کنید ۲ پنالتی در همان بازی نگرفتند.

دایی افزود: درباره صحنه علیپور هم مطمئنا برای پرسپولیس می توانست پنالتی باشد اما آقای داور پنالتی دقیقه ۶۳ به نفع ما را نمی گیرد که می تواند بدترین نتیجه برای هر تیمی باشد و وقتی نتیجه دو بر صفر تبدیل به دو بر یک می شود تیم حریف استرس پیدا می کند و شرایط فرق می کرد و شاید به این چیزها نمی رسید.

سرمربی نفت درباره چشم پوشی داور از کارت زردهایی که باید می داد گفت: بازیکنی با عصبانیت توپ را زمین می کوبد و اگر کارت زرد دوم را می گرفت دقیقه ۳۷ پرسپولیس ده نفره می شد. مطمئن باشید روی گل دوم بیرانوند بیرون از محوطه جریمه با دست توپ را پرتاب کرد و داور کنار باید دقت کند. سوت اشتباه داور در صحنه گل دوم را ببینید اصلا چرا به نفع ما خطا گرفت و تیم من می خواهد حمله را شروع کند اما داور تصمیمش را عوض کرد و تا دفاع من سر و سامان گرفت کاشتند و گل را زدند.

پس از پایان صحبت با علی دایی پس از سه ساعت و ۱۰ دقیقه برنامه این هفته نود  ساعت ۱:۵۶ بامداد با پخش آخرین آمار نظرسنجی به پایان رسید. در انتها با شرکت یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفر، ۵۵ درصد بینندگان سیدجلال حسینی را بهترین بازیکن تیم ملی مقابل تیم های کره جنوبی و ازبکستان معرفی کردند و پس از او رامین رضاییان با ۱۷،۵، وحید امیری با ۱۰،۲، احسان حاج صفی با ۸،۹ و مرتضی پورعلی گنجی با ۸،۴ درصد آرا دوم تا چهارم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار