معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان های وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:با تدابیر اندیشیده شده تمامی خبرنگاران فعال رسانه های کشور باید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند
کد خبر: ۳۱۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 18 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان، حسین نوش آبادی عصر دوشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران رسانه ها، گفت:بیمه خبرنگاران طبق آیین نامه های تعریف شده در حال اجراست و خبرنگارانی که حرفه خبرنگاری برای آنها به عنوان شغل محسوب می شود می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی اظهار داشت:بر اساس قانون، بیمه خبرنگاران بر عهده رسانه ای است که خبرنگارا در آن فعالیت می کند و خبرگزاری ها و سایت های خبری معتبر و مکتوب وظیفه دارند خبرنگاران خود را زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار دهند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت:اگر رسانه ای نسبت به این مهم اقدام نکند نیز، خبرنگاران می توانند از طریق صندوق بیمه هنرمندان و اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نسبت به دریافت این خدمات اقدام کنند.

نوش آبادی تصریح کرد:بر اساس قانون مطبوعات مدیران رسانه ها موظفند نسبت به بیمه خبرنگاران اقدام کنند، البته تحقق این مهم نیز به تعهد خبرنگاران در کار مستمر در پایگاه های خبری و رسانه ها منوط است، هر چند خبرنگاران پاره وقت نیز می توانند با مراجعه به سامانه جامع خبرنگاران، درخواست بررسی دهند تا این موضوع بررسی شود.

به گزارش ایرنا همایون قنواتی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان عصر دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی آبادان و خرمشهر به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند معرفی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار