با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و سرمایه گذاران چینی صورت گرفت؛
پروژه کلرآلکالی شوشتر در مجموع نیاز به 60 مگاوات برق دارد که برای فاز اول آن 12 مگاوات برق مورد نیاز است در این خصوص شرکت چینی سومک موافقت کرد که به صورت فاینانس با سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری، در فاز اول ده مگاوات و در فاز دوم نیز ده مگا وات برق خورشیدی را برای پروژه مذکور تولید کند و امروز قرارداد نهایی این سرمایه گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بین دو شرکت پرشین و شرکت چینی سومک منعقد گردید.
کد خبر: ۳۱۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 20 October 2016

به گزارش تابناک خوزستان، حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درجلسه ای که با حضور یک هیات سرمایه گذار چینی در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد:  خوزستان مهمترین استان اقتصادی کشور به شمار می آید. خوزستان با تولید 80 درصد نفت کشور، 250 میلیون تن ظرفیت سازی در صنایع پتروشیمی، تولید کننده دوم فولاد در کشور و دارا بودن 9 کارخانه بزرگ کشت و صنعت نیشکر مجموعه بزرگ اقتصادی کشور را تشکیل داده است که سرمایه گذاری در این استان یکی از امن ترین و پرسودترین سرمایه گذاری های کشور محسوب می شود.

وی افزود: ما در استان خوزستان از هرنوع سرمایه گذار خارجی در استان استقبال می کنیم.

در ادامه گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ملت بزرگ ایران به کشور چین نگاه بسیار خوبی است. وعلاقه من به کشور چین باعث شد که عضو دوستی پارلمانی ایران و چین شوم.

وی خطاب به هیات سرمایه گذار چینی گفت: از شما انتظار داریم با وجود فرصت های بزرگ سرمایه گذاری در شهرستان شوشتر با اعتماد کامل و جدیدت برای سرمایه گذاری ورود کنید.

گیلانی تصریح کرد: با گروه های ارتش چین نیز صحبت کردیم و آن ها جهت سرمایه گذاری در شوشتر اعلام آمادگی نمودند.

وی در ادامه تصریح کرد:  شوشتر به دلیل بهره مندی از خط ریلی و دو رودخانه بزرگ پتانسیل انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی را دارا می باشد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: شوشتر با دارابودن سه شرکت بزرگ کشت و صنعت کارون با بیش از 50 هزار هکتار مساحت، کشت و صنعت امام و شرکت لاستیک خوزستان یکی از شهرهای بزرگ صنعتی و اقتصادی خوزستان به شمار می آید که جهت سرمایه گذاری شرایط بسیار مطلوبی را برای سرمایه گذاری دارد.

در ادامه این نشست هاشمی یکی از اعضای گروه پرشین در خصوص فعالیت های این شرکت گزارشی را ارائه داد: گروه پرشین دارای سابقه طولانی در صنایع غذایی، شیلات و پیمانکاری عمومی در شوشتر می باشد. از حدود دوسال پیش پروژه مجتمع کلرآلکالی گروه پرشین تحت عنوان پرشین کیمیکال کلر فعالیت اجرایی خود را شروع کرده است. بیش از 85 درصد تجهیزات مجتمع در حال حاضر در سایت تخلیه شده و ظرف ده ماه آینده عملیات نصب و راه اندازی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مجتمع کلرآلکالی با ظرفیت اسمی 70 تن در روز کلر در فاز اول، طراحی شده و در حال راه اندازی است. محصولاتی نظیر کلر مایع، سود کاستیک، آب ژاول، اسید کلریدریک و گاز هیدروژن در فاز اول پروژه به تولید خواهند رسید. 

همچنین لازم به ذکر است در فاز اول، 4 محصول کلر شامل کلسیم کلراید، کلروفریک، پارافین کلره و کلسیم هیپوکلریک در مجتمع کلرآلکالی گروه پرشین به تولید خواهند رسید.
هاشمی با اشاره به اینکه کلر یکی از پایه های صنعت شیمیایی و پتروشیمی محسوب می شود تصریح کرد: کلر و تمام مشتقاتش به عنوان ماده اولی توسعه صنایع به شمار می آیند.

وی افزود: در فاز دوم پروژه قرار است 100 تن در روز و در فاز سوم 300 تن در روز تولید کلر و مشتقاتش به ظرفیت اسمی فاز اول اضافه شود.

هاشمی در ادامه گفت: فاز مطالعاتی و طراحی پروژه بزرگ دیگری توسط گروه پرشین با عنوان تولید متانول از گاز طبیعی، تولید پروپیلن از متانول و پلی پروپیلن از متانول طی سه سال گذشته انجام شده است که برای پروژه مذکور تولید یک میلیون و ششصدهزار تن متانول و پانصد هزار تن پروپیلن و پانصد هزار تن پلی پروپیلن در روز برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: شرکت سومک یکی از 500 شرکت بزرگ دنیا و جزو 5 شرکت بزرگ چین به شمار می رود. شرکت سومک طیف گسترده ای از صنایع را تولید می کنند و در ایران هم در پروژه های بزرگی از جمله سد خرسان، پتروشیمی شهید تندگویان سرمایه گذاری انجام داده اند.

وی در ادامه گفت: برای فاز اول پروژه کلرآلکالی به نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید 12 مگاوات برق مورد نیاز داریم که میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این نیروگاه 30 میلیون دلار برآورد گردیده است که با امضای تفاهم نامه فی مابین شرکت چینی سومک و سازمان صنعت، معدن و تجار خوزستان این میزان اعتبار توسط سرمایه گذار خارجی تامین خواهد شد.

حسن زاده گفت: پروژه کلرآلکالی شوشتر در مجموع نیاز به 60 مگاوات برق دارد که برای فاز اول آن 12 مگاوات برق مورد نیاز است در این خصوص شرکت چینی سومک موافقت کرد که به صورت فاینانس با سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری، در فاز اول ده مگاوات و در فاز دوم نیز ده مگا وات برق خورشیدی را برای پروژه مذکور تولید کند و امروز قرارداد نهایی این سرمایه گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بین دو شرکت پرشین و شرکت چینی سومک منعقد گردید.


انعقاد قرارداد 30 میلیون دلاری جهت راه اندازی نیروگاه برق خورشیدی در مجتمع کلرآلکالی شوشتر

انعقاد قرارداد 30 میلیون دلاری جهت راه اندازی نیروگاه برق خورشیدی در مجتمع کلرآلکالی شوشتر


انعقاد قرارداد 30 میلیون دلاری جهت راه اندازی نیروگاه برق خورشیدی در مجتمع کلرآلکالی شوشتر





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار