استقلال نتوانست از گل برتری خود محافظت کند و در نهایت در نیمه دوم دو تیم به کار خود با تساوی خاتمه دادند تا سرخ‌ها با حفظ صدرنشینی به تهران بازگردند. بی شکستی پرسپولیس ادامه دارد
کد خبر: ۳۱۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 20 October 2016
"ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ که قهرمانی فصل گذشته را به شکلی دراماتیک مقابل استقلال‌خوزستان واگذار کرده‌اند، این‌بار برای جبران اتفاقات گذشته پا به غدیر گذاشته‌اند و شاگردان سیروس پورموسوی نیز به دنبال این هستند تا با متوقف کردن صدرنشین انتقام شکست دور برگشت فصل گذشته را نیز از آنها بگیرند.
 
استادیوم غدیر اهواز - تماشاگر 20 هزار نفر
داور: حسین زرگر
اخطار:
رحیم زهیوی از استقلال خوزستان دقیقه 26
محسن ربیع خواه از پرسپولیس دقیقه 28
وحید شیخ ویسی از استقلال خوزستان دقیقه 57
عزت پورقاز  از استقلال خوزستان دقیقه 75
فرشاد سالاروند  از استقلال خوزستان دقیقه 90
 

استقلال‌خوزستان:
وحید شیخ‌ویسی، دانیال ماهینی، عقیل کعبی، محمد طیبی(c)، پیمان شیرزادی، عزت پورقاز، میثم دورقی، علی اصغر عاشوری(77 فرشاد سالاروند)، مهدی مومنی(90 سلمان بحرانی)، رحیم زهیوی و حسن بیت سعید(82 مهدی زبیدی).
سرمربی: سیروس پورموسوی

پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی(c)، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، کمال کمیابی‌نیا، وحید امیری، محسن مسلمان(88 احمد نوراللهی)، فرشاد احمدزاده(85 رامین رضائیان)، علی علیپور(74 امید عالیشاه) و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
 
شرح بازی:
پرسپولیسی ها نیمه اول را دور از انتظار و پراشتباه به پایان رساندند و نتیجه اشتباهات پرشمار آنها دریافت یک گل از سوی رحیم زهیوی بود. آنها البته در نیمه دوم با تغییرات در ترکیب و سیستم بازی خود بار دیگر توانستند بر جریان بازی فائق آیند و کنترل آن را در دست گیرند. سرخپوشان یک پنالتی نیز از دست دادند تا برای رسیدن به گل محتاج به ضربه سر تماشایی و هنرمندانه فرشاد احمدزاده باشند. ضربه ای که آنها را به تساوی رساند.

استقلال خوزستان که قصد داشت با توجه به میزبانی در این دیدار حریف را با شکست بدرقه کند در نیمه اول توان زیادی به کار برد و با پرس روی حریف قصد داشت نتیجه را در همان نیمه اول رقم بزند که تنها یک بار و توسط زهیوی به خواسته خود رسیدند. آنها بارها در نیمه اول توسط دیگر مهاجمان خود صاحب موقعیت شدند و در نیمه دوم اما نتوانستند به دروازه این تیم نزدیک شوند و این پرسپولیس بود که با کنترل جریان بازی به خواسته خود دست یافت. برانکو در این بازی برخلاف همیشه تعویض های جدیدی رو کرد و امید عالیشاه، احمد نوراللهی و رضاییان را صاحب فرصت کرد. با این تساوی پرسپولیس توانست به صدرنشینی خود در هفته نهم هم ادامه دهد و روند شکست ناپذیری هایش را ادامه دهد.
 
شرح گل‌ها:
استقلال خوزستان یک پرسپولیس صفر: (دقیقه 35، رحیم زهیوی): ضربه ایستگاهی برای استقلال خوزستان از پشت محوطه جریمه را رحیم زهیوی به زیبایی دور از دستان بیرانوند به تور دروازه سرخپوشان چسباند.
استقلال خوزستان یک پرسپولیس یک: (دقیقه 84، فرشاد احمدزاده): ارسال محسن مسلمان درون محوطه جریمه با ضربه پشت سر فرشاد احمدزاده گل تساوی را به نام پرسپولیس کرد.
 
اتفاق ویژه
باز شدن طلسم بازی کردن رامین رضاییان در ترکیب پرسپولیس در اهواز را می توان مهمترین اتفاق این بازی در کنار درگیری های فیزیکی داخل و روی سکوها دانست. رضاییان در این دیدار 13 دقیقه فرصت بازی یافت تا به آینده امیدوار شود.
 
بازیکن برتر:
رحیم زهیوی مهاجم گلزن آبی ها به خصوص در نیمه اول نمایش فوق العاده ای از خود نشان داد. البته می توان در کنار این بازیکن از وحید امیری و فرشاد احمدزاده نیز یاد کرد که در نیمه دوم شرایط مثبتی برای رسیدن به گل تساوی تیم شان ایجاد کردند.
 
 

 
 
دقایق حساس:
دقیقه 1: اولین حرکت خطرناک از سوی پرسپولیسی‌ها با ارسال علی علیپور و اقدام به سرزنی مهدی طارمی انجام شد که داور با دمیدن سوت خطای مهاجم شماره 9 پرسپولیس روی شیخ ویسی را اعلام کرد.
دقیقه 6: ارسال ضربه ایستگاهی از سوی عاشوری درون محوطه جریمه با خروج علیرضا بیرانوند همراه شد که بازیکن حریف روی دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس مرتکب خطا شد تا بازی به دلیل مصدومیت بیرانوند لحظاتی متوقف شود.
دقیقه 9: ارسال کرنر از سوی محسن مسلمان با ضربه فوق العاده سیدجلال حسینی همراه شد که شیخ ویسی به زیبایی آن را مهار کرد تا بهترین فرصت گلزنی از دست برود.
دقیقه 13: ارسال کرنر از سوی رحیم زهیوی با ضربه پشت پای عزت پورقاز از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.
دقیقه 17: ارسال بلند شیرزادی با ضربه سر زیبای بیت سعید و در حالی که بیرانوند تسلیم شده بود از فاصله ای کم به بیرون رفت.
دقیقه 26: رحیم زهیوی درون محوطه جریمه و در نبرد رو در رو با فرشاد احمدزاده سرنگون شد که داور با قطع بازی به این بازیکن به دلیل اقدام به فریب کارت زرد نشان داد.
دقیقه 30: وحید امیری در جناح چپ پرسپولیس توسط دانیال ماهینی متوقف شد تا داور به نشانه خط در سوت خود بدمد و در ادامه سرخپوشان نتوانستند از ارسال بلند مسلمان برای به خطر انداختن دروازه استقلال خوزستان سود ببرند.
دقیقه 33: ارسال ضربه ایستگاهی در آستانه شش قدم با ضربه رحیم زهیوی در دو مرحله توسط بیرانوند مهار شد تا بهترین فرصت آبی پوشان از دست برود.
دقیقه 50: اشتباه در خط دفاعی پرسپولیس موقعیت خوبی را نصیب آبی ها کرد که در آستانه دروازه خالی از دروازه بان نتوانستند وارد گل کند و با اختلاف زیاد به بیرون زد.
دقیقه 63: عقیل کعبی در میانه میدان فرشاد احمدزاده را متوقف کرد که داور به این بازیکن کارت زرد نشان داد و او را جریمه کرد.
دقیقه 55: ارسال ضربه ایستگاهی توسط مسلمان با ضربه سر ناقص سیدجلال حسینی از کنار دروازه شیخ ویسی به بیرون رفت.
دقیقه 57: اشتباه مدافع استقلال خوزستان در نهایت علیپور را در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ کرد که برخورد او با شیخ ویسی یک ضربه پنالتی برای پرسپولیس به ارمغان آورد.
دقیقه 67:  ضربه پنالتی پرسپولیس را حسین ماهینی در دومین هفته پیاپی مامور نواختن شد که این بار توپش با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت و شانس به تساوی کشاندن بازی از دست سرخپوشان برود.
دقیقه 74: ارسال فرشاد احمدزاده روی ضربه ایستگاهی با تاثیری که حسین ماهینی روی آن گذاشت از بالای دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.
دقیقه 1+90: ارسال رامین رضاییان درون شش قدم با ضربه سر کامیابی نیا همراه شد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
 
 

نکته‌ها:
* امید عالیشاه در این بازی جای خود را به علی علیپور داده و باید دید مهاجم شمالی پرسپولیس موفق خواهد شد در هفته نهم طلسم گل نزدن‌هایش را بکشند یا خیر.
* هواداران پرسپولیس با حضور پرشور و پرتعداد خود استادیوم غدیر را در برابر میزبان به تسخیر خود درآورده‌اند تا سرخپوشان در این بازی خارج از خانه احساس غریبی نکند.
* در ابتدای این بازی یک کودک سرطانی با حضور در چمن اقدام به گل زدن به علیرضا بیرانوند از روی نقطه پنالتی کرد که بعد از گل کردن این توپ مورد تشویق شدید هواداران و بازیکنان قرار گرفت.
* رامین رضائیان در این بازی نیز از سوی برانکو ایوانکوویچ در ترکیب اصلی قرار نگرفته و از روی نیمکت شاهد تلاش هم تیمی‌هایش خواهد بود.
* مهدی طارمی که در فصل گذشته و در هر دو دیدار رفت‌وبرگشت موفق به گلزنی برابر استقلال‌خوزستان شده بود در این بازی نیز به دنبال باز کردن دروازه حریف آبی‌پوش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار