پیرو جلسات استانی و شهرستانی در مورد پیشگیری از عوارض تنفسی در شهروندان ، آبگرفتگی معابر و...پس از بارش باران پاییزی، نشست مشترک روسا و نمایندگان ادارات و سازمانهای متولی، با هدف بررسی عملکردها، در دفتر ریاست مرکز بهداشت غرب اهواز برگزار گردید
کد خبر: ۳۱۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 22 October 2016
پیرو جلسات استانی و شهرستانی در مورد پیشگیری از عوارض تنفسی در شهروندان ، آبگرفتگی معابر و...پس از بارش باران پاییزی، نشست مشترک روسا و نمایندگان ادارات و سازمانهای متولی، با هدف بررسی عملکردها، در دفتر ریاست مرکز بهداشت غرب اهواز برگزار گردید.

در این جلسه که مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان و جمعی از کارشناسان بهداشت، شهردار منطقه 6 و معاونان- بخشدار مرکزی اهواز- معاونان شهردار منطقه 2،4،5 – مدیر کنترل کیفی شرکت آبفا و آبفار حضور داشتند، 

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز به ارائه تصویری عملکردهای ادارات و سازمانهای متولی و انتظارات در مدیریت و پیشگیری از عوارض احتمالی نخستین باران پاییزی اهواز پرداخت.

 مهندس مهرداد شریفی، با اشاره به لزوم تقویت همکاری ها در حوزه  شهری و روستایی برای رفع محرومیت زدایی از سیمای استان، از مدیران و کارکنان خواست با جدیت و تعهد بیشتری مسائل مرتبط با سلامت شهروندان را ریشه یابی و پیگیری کنند. 

وی در ادامه خواستار توجه و تسریع در هرس درختان کنو کارپوس از سوی شهرداران مناطق شد و بر اتخاذ تدابیر عاقلانه و عاجلانه برای حل مشکلات آب و فاضلاب بویژه در مناطق حاشیه شهر اهواز تاکید ورزید. رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، با بیان اهمیت پیشگیری و کنترل بیماریهای روده ای با اولویت التور، تصریح کرد: لایروبی و آهک پاشی فاضلاب های روباز ، باید در الویت کاری  شهرداران و بخشداران مرکزی و اسماعیلیه قرار گیرد.

در ادامه جلسه مهندس فرهاد صفدری- مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان، با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بررسی دلایل و روند بروز عوارض تنفسی متعاقب بارندگی های سال گذشته و برگزاری نشستهای متعدد استانی ، گفت:  همه ی ما موظفیم  در راستای گردش کار مشخص شده و همگام با سیاستهای استانی پیش رویم.

 وی افزود: مانباید فراموش کنیم اهواز در سالهای گذشته ،  فضای سبز قابل ارائه ای نداشت . گرچه بی تردید درختان و فضای سبز در کاهش آلودگی هوا موثر است اما طبق مستندات علمی ، کنو کارپوس می تواند عاملی برای تشدید عوارض تنفسی پس از بارندگی، باشد . صفدری در ادامه خطاب به شهرداران گفت: طبق مصوبه کارگروه استانی، یک راهکار مهم ، هرس درختان است که باید با سرعت بیشتری ادامه یابد؛ امیدواریم با تسریع در روند اجرای کار، در کارنامه شهرداری اهواز ثبت شود که یکی از مشکلات حوزه سلامت شهروندان را بخوبی مرتفع کرد.

در ادامه جلسه، سایر اعضا به بیان مشکلات حوزه ی اجرایی و دیدگاهها و نظرات خویش پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر، موارد زیر به تصویب رسید:

-        شهرداران مناطق غرب اهواز(2-4-5-6) گزارش مصور در مورد روند هرس درختان با ذکر نشانی کامل منطقه به مرکز بهداشت ارائه کنند.

-        گزارش عملکرد شهرداران و بخشداران در مورد لایروبی و آهک پاشی فاضلاب های روباز به صورت مکتوب به ارگانهای ذیربط ارسال گردد.

-        لایروبی و آهک پاشی فاضلاب های روباز در مناطق شهری و روستایی ظرف مدت دوهفته آینده،  انجام و گزارش عملکرد به مرکز بهداشت غرب اهواز ارسال گردد.

-        مکاتبه با دانشگاه شهید چمران اهواز جهت تسریع در هرس درختان کنوکارپوس محوطه دانشگاه  انجام شود.

-        نشست بعدی کارگروه، 14روز دیگر در شرکت آبفا برگزار گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار