مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد :
در حال حاضر ٧٠ درصد کالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی طرح‌های نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است
کد خبر: ۳۱۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 22 October 2016

به گزارش تابناک خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به برنامه بومی سازی 14 هزار کالا و تجهیزات نفتی، جزئیات برگزاری هشتمین نمایشگاه نفت خوزستان را تشریح کرد و گفت: واردات کالاهای نفتی که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد، ممنوع است .

 مهندس بیژن عالی پور در تشریح مهمترین برنامه های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بومی سازی کالا و تجهیزات مورد مصرف در مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت خام کشور، گفت: در حال حاضر ٧٠ درصد کالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی طرح‌های نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است .

وی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ٧ هزار قلم کالا در این شرکت بومی‌سازی شده و حدود هفت هزار قلم کالا هم در حال ساخت است، تصریح کرد: سال ٩٤ بالاتر از حد انتظار در تامین کالاهای مورد نیاز عمل شد به گونه ای که در بخش تجهیزات حفاری و تاسیسات سطح الارضی و مواد شیمیایی بومي سازي حدود ٨٠ درصد و در مجموع بیش از ٧٠ درصد تجهیزات و نیازهای صنعتی بومی سازی شده است .

مهندس عالی پور، با بیان اینکه در ادامه برنامه بومی سازی طراحی و ساخت کالا و تجهیزات صنعت نفت، هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت با راهبری مناطق نفت‌خیز جنوب و حمایت وزارت نفت از 17 تا 20 آبان ماه در اهواز برگزار می‌شود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود افزون بر 250 شرکت برگزیده و سازنده برتر و صاحب نام  ایرانی در نمایشگاه نفت خوزستان حضور یابند .

وی با یادآوری اینکه نمایشگاه نفت خوزستان با رویکرد توسعه منابع داخلی و در راستای تسهیل دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با محوریت طراحی و تولید تجهیزات راهبردی صنعت نفت برگزار می‌شود، تاکید کرد: وجه تمایز آن با سایر نمایشگاه های مشابه، تخصصی بودن آن و اولویت دادن به سازندگان برتر ایرانی است .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در این دوره از نمایشگاه موضوع ساخت فهرست کالاهای دهگانه تعیین شده توسط وزیر نفت بوده و نیازهای اساسی صنعت در بخش بالادستی در قالب سمینارهای جانبی و میزگردهای تخصصی پیگیری می‌شود .

وی با بیان اینکه رونمایی از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، امضای قراردادهای ساخت کالای صنعت نفت و برگزاری نشست‌های تخصصی راهکارهای عملی حمایت از ساخت داخل از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در نمایشگاه نفت خوزستان است، تاکید کرد: در نخستین روز این رویداد سه کالای راهبردی جدید که با سفارش و حمایت مناطق نفت‌خیز جنوب ساخته شده اند رونمايي خواهد شد که مراحل طراحی و ساخت این تجهیزات توسط کارشناسان شرکت‌های دانش بنیان به انجام رسیده است .

عالی پور با اشاره به انتخاب مناطق نفت خیز جنوب به عنوان شرکت معین 4 گروه کالایی وزارت نفت، گفت: در راستای اجرای ابلاغیه وزير نفت به منظور ساخت داخل 10 گروه کالایی و تجهیزات اولویت دار صنعت نفت و حمایت تولید کنندگان داخلی، مناطق نفت خیز جنوب به عنوان شرکت معین، عهده دار مسئولیت، تجمیع، ارئه نیازها و بررسی‌های کارشناسی و ارائه مستندات فنی و ارزیابی سازندگان در سطح وزارت نفت در 4 گروه کالایی شامل مته های حفاری، تجهیزات سر چاهی، پمپ‌های درون چاهی میله مکشی و توربین شد .
 

منبع: تابناک
برچسب ها: نمایشگاه ، وزارت نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار