محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای که هنوز پیام انقلاب را نگرفته‌اند و یا نمی‌خواهند آن را بشنوند، از تحریم‌ها و فشارهای آمریکا می‌ترسند.
کد خبر: ۳۲۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 29 October 2016
 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان شوشتر در جوار بارگاه امام‌زاده عبدالله شوشتر، گفت: ایام محرم و صفر است و همه ما در غم و غصه این حادثه بزرگ هستیم. در محضر امام‌زاده عبدالله(ع) و خانواده‌های محترم شهدا گرد هم آمده‌ایم تا گرامی بداریم، فداکاری فرزندان مخلص امام و رهبری معظم و ایران را در هزاران کیلومتر دورتر؛ که البته آنها در نزدیک‌ترین نقطه به دلهای مؤمنان و در جوار حرم فرزندان رسول خدا شهید شده‌اند.

وی افزود: شهر شوشتر شهر علم و علما و عرفان و عرفا است. شیخ‌العرفا شیخ شوشتری از این سرزمین برخاسته و در دل همین مردم پرورش یافت. شهر سادات جزایری و سادات مرعشی است. امروز این شهر نام و کارنامه و شناسنامه‌اش همراه شده با حماسه‌سازان دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت. فرماندهان و سرداران بزرگی از شهر شوشتر برخاسته‌اند. شهید خدری سردسته شهدای این شهرستان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: این شهدا سابقه طولانی در دفاع از کشور داشته‌اند؛ شهید حاج هادی کجباف، شهید سید حمید تقوی‌فر، شهید حاج حبیب جنت‌مکان، بسیجی شهید مصطفی صدرزاده، شهید حاج حمید مختاربند، استاد شهید مجید محمدی، سرهنگ شهید مجتبی ذوالفقار‌نسب، شهید محمود مراد اسکندری و ده‌ها شهید دیگر. شهید مختاربند که امروز سالگرد عروجش است، از فرماندهان دفاع مقدس بودند و خوش به‌ حال آنها که در این سن به چنین افتخاری نائل شده‌اند و دست آخر شهادت را در آغوش گرفتند.

رضایی تأکید کرد: شهرستان شوشتر قریب به هزار شهید و صدها جانباز و آزاده دارد، شوشتر، شهری که چند وجهی است. علم، عرفان و حماسه را در کنار هم دارد. اقوام بختیاری و عرب و شوشتری قرنهاست در عین وحدت، در کنار هم هستند. از این نظر، شوشتر نیز مشابه ملت ایران، چند بُعدی است. هم عالم و دانشمند و فرهنگ‌ساز و هنرمند در خود داشته، هم غیورمردان حماسه‌ساز. این نوع ملتها تمدن‌ساز هستند، زیرا می‌توانند فرهنگ و اقتصاد و اقتدار را با هم داشته باشند و تمدن خود را خلق کنند.

وی گفت: انقلاب ما سرآغاز ایجاد یک تمدن شده است. این پیام را شهدای ما از سیما و صدای امام و رهبری شنیده‌اند. کم نیستند خانواده‌هایی در شوشتر که در راه این خبر و این پیام، چند شهید تقدیم کرده‌اند. دشمنان ما هم از ابتدای انقلاب متوجه این پیام شده‌اند و توطئه‌های فراوانی ایجاد کرده‌اند تا تمدن بزرگ ایران اسلامی در شمال خلیج‌فارس ایجاد نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ظرفیت ملت ما و قابلیت‌هایی که در جوانان ما هست به ساخت یک تمدن منجر می‌شود، اظهار کرد: حکام عربستان می‌گویند ایرانیها می‌خواهند صفویه را دوباره احیا کنند، درحالیکه دشمنان ما از تمدن بزرگ ایران اسلامی می‌ترسند و چالش ایجاد می‌کنند.

رضایی افزود: شهدا و حتی دشمنان ما این پیام را از شعارها و ارزشهای ما متوجه شده‌اند. ما گفته‌ایم که با ظلم و استکبار مخالفیم و باید عدالت در جهان جاری شود. این حرف برایشان سنگین است و کشورهای استعمارگر جهان، از طرح این شعار می‌ترسند.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم جنگ باید کنار گذاشته‌ شده و مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شوند. امریکایی‌ها می‌گویند آرامش را باید ما ایجاد کنیم، ما مخالف آرامش تبعیض‌آمیز امریکایی که تنها برای اسرائیل است و آتش در کشورهای اسلامی می‌اندازد، هستیم. ما می‌گوییم ملتها باید مستقل باشند و با انتخابات و مردمسالاری، سرنوشت خود را انتخاب کنند. مردم عربستان حق‌دارند که حکام خود را با آزادی انتخاب کنند. ما می‌گوییم که باید اسلام به متن سیاست و اداره جوامع برگردد. این حرفها و شعارها برای امریکاییها و صهیونیستها سنگین است، زیرا از این ارزشها می‌ترسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این شعارها آن‌ قدر مقدس است که جوانان ما در راه استقرارشان جان خود را تقدیم کنند. سالها طول کشیده تا ملت ما آماده چنین رزمی بشوند، اما بعد از 37 سال، در کشور ما همه این پیام را نگرفته‌اند. دو دغدغه داریم. یکی تثبیت نشدن اقتدار ایران در خارج از مرزها و دوستی و ارتباط با ملت‌های جهان و حکومتهای منتخب مردم و دیگری وارد نشدن نیروی مردم و اسلام در اقتصاد و فرهنگ است.

رضایی اضافه کرد: ما باید انقلاب را ادامه دهیم تا این نگرانیها برطرف شود، در چنین شرایطی اما عده‌ای هنوز پیام انقلاب را نگرفته‌اند و یا نمی‌خواهند آن را بشنوند، از تحریم‌ها و فشارهای آمریکا می‌ترسند. می‌خواهند انقلاب را با تردید متوقف کنند. می‌خواهند چرخه اقتصاد، انقلابی اداره نشود؛ می‌گویند تحریمها موجب عدم پیشرفت اقتصاد است.

وی تصریح کرد: بارها از این افراد پرسیده‌ام که تحریمهای نظامی ایران بیشتر بوده یا تحریمهای اقتصادی؟ باوجود تحریمها و محدودیتهای نظامی، موشکهای ما پیشرفت کرده و خطای آن به حداقل رسید، اما دستهایی در داخل کشور نمی‌گذارند اقتصاد ما مردمی و شکوفا شود؛ این افراد پیام انقلاب را نگرفته‌اند. بیست سال است سیاست‌گذاریهای رهبر انقلاب را برخی اجرایی نمی‌کنند. اگر این سیاستها اجرایی می‌شد، اقتصاد ما ده‌ها برابر شکوفاتر می‌شد. می‌خواهند جلوتر نرویم. خیال می‌کنند که پیشرفت انقلاب خطرناک است و از تشرهای قدرتهای جهانی می‌ترسند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) سخنان خود را این‌چنین ادامه داد: مردم باید وارد اقتصاد بشوند. این شهدای مدافع حرم ما چطور توانسته‌اند با فرمولهای ما در جنگ تحمیلی جلو بروند. آنها مردم و اسلام را وارد دفاع کرده‌اند. مانند حزب‌الله لبنان که به‌ عنوان اولین ملت عرب توانسته‌اند روبه‌روی اسرائیل مقاومت کنند. فرمول مقاومت ایران به تولد «جیش‌الوطنی» در سوریه و «حشد‌الشعبی» در عراق منجر شده است. این فرمول را در اقتصاد و فرهنگ وارد کنند تا معجزه‌ای بزرگ به‌وجود بیاید. این فرمول موجب پیشرفت انقلاب شده است.

رضایی افزود: در سوریه و عراق نیروهای درگیر، هر دو شعار الله‌اکبر سر می‌دهند، اما می‌بینیم که این الله‌اکبر همراه با حضرت زینب(س) بود که الله‌اکبر بدون حضرت زینب(س) را شکست داد. تا پنج سال پیش کسی این بانوی قهرمان را نمی‌شناخت. اما حالا از شرق تا غرب همه سؤال می‌کنند که این زینب(س) کیست که این‌ چنین شیعیان به حمایت از حرم او بر خواسته‌اند؟ چرا برخی نمی‌خواهند این رمز پیروزی را در انقلاب ادامه بدهیم؟

وی گفت: من از همه برادران می‌خواهم اقتصاد را به‌ مثابه یک جهاد نگاه کرده و اجرای اقتصاد مقاومتی را مانند یک نهضت و جنبش دنبال کنند تا مشکلات اقتصادی و بی‌کاری برطرف شود و این نقص را به پیشانی انقلاب نچسبانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: در موضوع استان خوزستان، 3 هزار میلیارد تومان صرف زمینهای اطراف شوشتر، دزفول، اهواز و سایر شهرها شده است. زمینها تسطیح شده و کانال‌کشی آب کرده‌اند تا تولید کشاورزی استان با رشدی انقلابی روبه‌رو شود. باید دست به‌ زانوی خود بگیریم. برای هر هکتار از این زمینها 15 میلیون تومان از صندوق ذخیره ملی صرف شده است. جوانان ما به صحنه بیایند و کشاورزی منطقه و صنایع مکمل کشاورزی را فعال کنند. کارمندی و کارگری و ناتور شدن دردی دوا نمی‌کند، کارآفرینی را دنبال کنید، ضعفها را جبران کنیم.

رضایی تأکید کرد: مردم خوزستان 3 هزار سال پیش، مدرن‌ترین صنعت دنیا را در آبشارهایش داشته‌اند. سیستم آب و فاضلاب تخت جمشید، توسط کارشناسان غربی، پیشرفته‌تر از سیستم فاضلاب لندن ارزیابی‌شده است. ما در جنگ تحمیلی مهمات و اسلحه نداشتیم، بافکر و خلاقیت جنگ را اداره کردیم.

وی با تأکید بر اینکه خودباوری و نوآوری ما را در دوران دفاع مقدس پیش برده است، اظهار کرد: امروز بحمدالله وجود رهبری شایسته و باتقوا یک فرصت تاریخی است که بعد از 200 سال به ما دست داده است، جوانهای ما چه در دفاع از حرم و چه در جنگ با فقر و بی‌کاری باید فعال شوند، پیام شهدای ما این است که بیایید تمدن جدید برای تولید علم و ثروت را پیگیری کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :