مانور پيشگيري از آلودگي هاي نفتي با هدف آمادگي در شرايط اضطراري در شركت بهره برداري نفت و گاز بر روي نهر مالح برگزار شد
کد خبر: ۳۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 31 October 2016
رئيس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت بهره برداري نفت و گاز كارون، افزايش سطح آمادگي و ارتقاء توان واكنش سريع نيروهاي اجرايي HSE ، ارزيابي كارايي تجهيزات و نحوه تعامل با ساير اداره ها در زمان بروز نشت نفت و پساب در اين نهر را از اهداف برگزاري اين مانور دانست و اظهار داشت: با توجه به عبور خطوط لوله انتقال نفت شركت كارون از روي نهر مالح و احتمال نشت نفت در شرايط اضطراري، اين مانور با هدف آمادگي و ارتقاء سرعت عمل گروه هاي عملياتي در پيشگيري از گسترش نفت در سطح اين نهر، برنامه ريزي و اجرا شد .

مهندس منصور عليرضايي، گفت: اين مانور سه شنبه چهارم آبان ماه با حضور كارشناسان HSE  و هماهنگي روابط عمومي و حراست بر روي نهر مالح انجام شد . 

وي با بيان اينكه سناريوي اجراي مانور براساس نقاط با ريسك و پيامدهاي بارز زيست محيطي تدوين شده است، افزود: اسكيمر، بوم بادي، پمپ، بوم جذبي و قايق از جمله تجهيزاتي بودند كه عملكرد آنها در اين مانور 2 ساعته محك زده شد . 

مهندس عليرضايي با اشاره به جايگاه نهر مالح در تامين آب شرب وكشاورزي منطقه و امتداد آن تا تالاب شادگان گفت: اين شركت با توجه به قرارگيري در محدوده شهري و همچنين عبور خطوط لوله آن از روي رودخانه كارون و نهر مالح ، خود را موظف به پيشگيري از نشت مواد نفتي در محيط پيرامون مي داند و چنين مانورهايي، آمادگي بيشتر نيروهاي عملياتي را در شرايط غيرطبيعي به دنبال دارد .

وي، در پايان، با اشاره به چشم انداز  HSEشركت بهره برداري نفت و گاز كارون در زمينه برگزاري مانورها، گفت: شركت كارون بدليل آموزش هاي ايمني مستمر و آمادگي نيرو ها در گستره 15 هزار كيلومتر مربعي خود همواره كمترين ميزان حوادث را داشته است 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار