جانشین فرمانده انتظامی خوزستان:
کد خبر: ۳۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 May 2015
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان از کشف و ضبط 100 هزار عدد انواع قرص و آمپول بدنسازی دست ساز و تقلبی در اهواز خبر داد.

سید محمد صالحی در آیین رونمایی از کشفیات کلان نیروی انتظامی در اهواز، گفت: 80 هزار عدد انواع قرص و کپسول، 20هزار عدد انواع آمپول بدنسازی، 40 هزار عدد ظروف مخصوص بسته بندی در قالب مارک های معروف و 500 کیلوگرم پودر بدنسازی، باهمکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) به تازگی در یکی از مناطق حاشیه اهواز کشف و ضبط شد.

وی افزود: سه عضو این باند دستگیر شده اند که پس از تحقیقات مقدماتی به مراجع قضایی ارجاع شدند.

صالحی این میزان کشفیات داروی تقلبی را در خوزستان بی سابقه دانست و اظهار کرد: این افراد یک منزل مسکونی را به کارگاه تبدیل کرده بودند و با استفاده از یکسری دستگاه ها و مواد غیرمجاز قرص، آمپول و پودر تولید می کردند و با الصاق برچسب هایی از مارک های مشهور این مواد را به نام مواد نیروزا به فروش می رساندند.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی اضافه کرد: در این طرح کمیته های تخصصی برای پاکسازی نقاط آلوده شهرستان ها تشکیل شده که با استفاده از فرصت مناسب و اصل غافگیری مجرمان را دستگیر می کند. در جریان این ماموریت نیز ماموران انتظامی و اطلاعات از همین روش استفاده کردند.

به گفته صالحی، دستگیری این باند پس از یک ماه کار اطلاعاتی پلیسی به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از تبعات مصرف این مواد تقلبی به دستمان نرسیده، به جوانان توصیه کرد که برای فعالیت ورزشی سعی کنند زیرنظر پزشک از داروهایی که اصالت آنها مشخص شده استفاده کنند.

*توزیع در باشگاه ها؛ ممنوع

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این آیین گفت: توزیع مواد نیروزا و پودرهای بدنسازی در باشگاه های ورزشی ممنوع است.

حسین حیدری با بیان اینکه داروهای بدنسازی را فقط باید از داروخانه ها تهیه کرد، افزود: تا زمانی که اصالت این داروها ثابت نشده نباید از آنها استفاده کرد.

وی گفت: داروهای کشف شده به نام نیروزا و پودرهای بدنسازی به متقاضیان فروخته می شد که اصالت آنها بطور قطع تایید نمی شود.

این کارشناس با اشاره به کشف آمپول های 'تستسترون' تاکید کرد: این آمپول نوعی هورمون جنسی مردانه است که استفاده از آن عوارض خطرناکی چون بزرگ شدن سینه ها، نازایی و سرطان در مردان و پرمویی برای زنان دارد.

حیدری در ادامه از شهروندان خواست که برای استفاده از هرگونه دارو از نهادهای معتبر مانند داروخانه ها و یا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشاوره بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با این معاونت و یا شماره تلفن 1490 تماس حاصل کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار