نماینده خوزستان در خانه کشاورز عنوان کرد؛
کد خبر: ۳۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 09 May 2015
نماینده استان خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز کشور گفت: ممنوعیت کشت اعلامی از سوی سازمان آب و برق خوزستان را بازی با احساسات کشاورزان این استان می دانیم.

سعید حلفی اظهار کرد: هم اکنون کشاورزان استان خوزستان به دلایل مختلف به شدت از نظر مالی در تنگنا قرار گرفته اند. این شرایط خصوصا در حوزه کرخه و مارون به دلیل خسارات سنگینی که بر اثر عدم تامین آب منظم از سوی سازمان آب و برق خوزستان به آنها تحمیل شد، بیشتر دیده می شود.

وی افزود: اعلام ممنوعیت کشت تابستانه در برخی مناطق استان خوزستان به هیچ وجه قابل قبول نیست. در صورتی که خانه کشاورز به عنوان نماینده جامعه کشاورزان استان اطمینان یابد که منابع آبی کافی برای کشت تابستانه وجود ندارد تنها و تنها در صورت اختصاص معوض کشت (پرداخت مبلغی از سوی دولت به کشاورز) به کشاورزان آمادگی دارد با سازمان آب و برق همکاری کند.

نماینده استان خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز کشور تصریح کرد:‌ چنانکه در استان آذربایجان غربی و اصفهان زمانی که برای احیای دریاچه ارومیه و یا به علت نبودن و کمبود آب در حوزه زاینده رود امکان کشت برای کشاورزان مهیا نشد دولت خود داوطلبانه پیشنهاد پرداخت معوض کشت را ارائه و اجرایی کرد.

حلفی بیان کرد: اعلام می کنیم که به هیچ صورت ممکن و در هیچ شرایطی اعلام ممنوعیت کشت یک جانبه از سوی سازمان آب و برق را نپذیرفته و هرگونه ممنوعیت کشت را منوط به دریافت معوض کشت توسط کشاورران قبل از فصل تابستان می دانیم.

وی در پایان هشدار داد: مسئولیت هر گونه اقدام یک جانبه سازمان آب و برق خوزستان در این مورد، به صورت مستقیم متوجه مسئولان آن سازمان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار