رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیشوا گفت: به علت ارتفاع پایین پیشوا نسبت به کلانشهر تهران و شیب ملایمی که به سمت پیشوا وجود دارد، وزش باد، آلاینده‌ها را به این سمت سوق می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 16 November 2016
اسماعیل میران زاده در رابطه با صنایع آلاینده شهرستان پیشوا گفت: به عنوان مسئول محیط زیست پیشوا اعلام می‌کنم که در حوزه استحفاظی پیشوا واقعا صنعت آلاینده‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه صنایع موجود در شهرستان پیشوا در حوزه دامداری، کشاورزی و گلخانه است، افزود: در حوزه استحفاظی پیشوا علیرغم وجود شهرک صنعتی، صنایعی که بتواند نقشی را در آلودگی هوا ایفا کنند، نداریم.

رئیس محیط زیست پیشوا تصریح کرد: فقط یک یا دو واحد شن و ماسه داریم که به محض قرار گرفتن در وضعیت هشدار, عملیات استخراج را متوقف می‌کنند تا سطح آلودگی در شهرستان کاهش پیدا کند.

وی مابقی صنایع موجود در شهرستان پیشوا را فاقد آلودگی دانست و بیان کرد: متاسفانه آلودگی پیشوا متاثر از آلودگی کلانشهر تهران است و ما به کرات به آن اشاره کرده‌ایم.
میران‌زاده اظهر کرد: پارامترهای تعیین شده توسط ایستگاه سنجش و پایش مستقر در شهرستان پیشوا نشان می‌دهد که آلودگی این منطقه متاثر از آلودگی صنایع آلاینده در جوار این شهرستان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیشوا با تشریح شرایط جغرافیایی این شهرستان بیان کرد: به علت ارتفاع پایین پیشوا نسبت به کلانشهر تهران و شیب ملایمی که به سمت پیشوا وجود دارد, با وزش بادهایی که از سمت جنوب غربی به سمت جنوب شرقی، یعنی از غرب و جنوب تهران مخصوصا در ساعات پایان روز و شب هنگام به این سمت جریان دارند, آلاینده‌ها به این سمت سوق می‌یابند.

وی در رابطه با وجود مناطق حفاظت شده شهرستان نیز گفت: در محدوده پیشوا منطقه حفاظت شده وجود ندارد، اما بخشی از عرصه‌های مناطق آزاد شمال و شمال شرق منطقه حفاظت شده که از حیطه منطقه حفاظت شده خارج است و استعداد حیات وحش را دارد، در حوزه پیشوا قرار گرفته است.

میران‌زاده همچنین با بیان اینکه ما به کویر مرکزی متصل بوده و در آن مناطق هم فاقد هرگونه واحد صنعتی هستیم، گفت: در منطقه آزاد محیط زیست پیشوا فقط آزادراه حرم تا حرم وجود دارد که تردد متعارفی از اتومبیل‌ها را دارد و نمی‌تواند تاثیری برآلودگی هوا داشته باشد.

وی ادامه داد: بعد از اتوبان حرم تا حرم به مناطقی که فاقد مناطق سکونت بوده و به کریدور بسیار تمیزی از مناطق کویری می‌رسیم که اگر نشاط و شادابی هم در این شهرستان مشاهده شود ناشی از آن هوای تمیز است.

رئیس محیط زیست پیشوا اظهار کرد: پیشوا باتوجه به توده هوایی که براساس توپوگرافی از سمت تهران متوجه این منطقه شده تحت تاثیر آلودگی قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار