جلسه شورای فرهنگ عمومی حمیدیه صبح چهارشنبه ٢٦ آبان ماه با حضور دکتر محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه حمیدیه برگزار شد
کد خبر: ۳۳۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 17 November 2016
دکتر جوروند در این جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی هستیم ، این هفته را تبریگ می گویم و امیدواریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از پیش ترویج و گسترش یابد.

وی به فضای فرهنگی و هنری شهرستان حمیدیه اشاره کرد و افزود: در برهه ای از زمان تعلل و وقفه ای در برنامه های فرهنگی و هنری رخ داد و اکنون باید برای انجام فعالیت های  متعدد فرهنگی و هنری تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره تالار حمیدیه نیز کفت: شهرستان حمیدیه یکی از بهترین تالارهای را در استان دارد و باید از این فضا استفاده بهینه کنیم.

دکتر جوروند ادامه داد: به مشکلات حمیدیه از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد و انجمن های فرهنگی و هنری واقف هستم و تلاش می کنیم این مشکلات در سریعترین زمان حل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شهرستان حمیدیه نیز ضمن تسلیت ایام عزاداری اربعین حسینی گفت: با توجه به اهمیتی که فرهنگ دارد، کارهای فرهنگی در حال حاضر به کندی پیش می رود و عدم توجه به مسایل فرهنگی در شهر حمیدیه، مشکلات اقتصادی و سیاسی ریشه در فرهنگ دارند و باید تلاش جدی در این بخش صورت گیرد.

وی افزود: پیش از این توجهی به مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمیدیه نشده است و با توجه به انتظاراتی که مردم از این اداره دارند، باید حمایت ها از اداره شهرستان بیشتر شود.

مهندس سعیدی نیا فرماندار حمیدیه نیز گفت: موضوعات فرهنگی از مهمترین موضوعات و مسایل در جامعه است و هرکجا نقص و کمبودی وجود داشته باشد همه حوزه ها در نظر گرفته می شوند.

وی ادامه داد: حمیدیه در حال حاضر با کمبود برنامه های فرهنگی و هنری و نیروی انسانی مواجه هست و نیازمند تقویت حوزه فرهنگی و هنری در این شهرستان هستیم.

سعیدی نیا در ادامه گفت: زمینه برای کارهای فرهنگی و هنری وجود دارد و هنرمندان و افراد فعال هم هستند و می توان کارها و فعالیت های ارزشمند و فاخری انجام داد.

بستن تفاهم نامه بین اداره کل و فرمانداری حمیدیه برای انجام کارهای فرهنگی و هنری در شهرستان، برگزاری جشنواره ملی و یا استانی در شهرستان و برگزاری همایش شعر ویژه اربعین در حمیدیه ز مصوبات این جلسه بود.

برچسب ها: دکتر جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار