مدیرکل محیط زیست استان قزوین:
مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: برای کاهش آلاینده ها در استان ساخت نیروگاههای بادی و خورشیدی و مدیریت مصرف در همه بخش ها ضروری است.
کد خبر: ۳۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 17 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سیاوش شمسی پور روز پنجشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی ویژه مدیران و معلمان که در سالن اداره توزیع برق قزوین برگزار شد اظهارداشت: شرایط آلودگی در کشورمان بشدت نگران کننده است و اگر نتوانیم با تغییر رفتار اوضاع را بهبود بخشیم باید خسارات سنگینی را متحمل شویم.

وی افزود: آلودگی ناشی از ریزگردها که چند روزی است در بسیاری از استانها دیده می شود وقتی با آلودگی صنایع و خودروها همراه شود شرایط را پیچیده تر می کند لذا باید توجه به محیط ریست را جدی بگیریم و نگذاریم زندگی برای ما بیش از این ناگوار شود.

شمسی پور اضافه کرد: وجود ۱۲ نیروگاه حرارتی در کشور که بشدت آلوده کننده است موجب نگرانی است و اگر قرار باشد برای تامین نیازها باز هم نیروگاه ایجاد کنیم باید منتظر آلودگی بیشتری باشیم که لازم است مدیریت مصرف مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: وقتی نیروگاهی مازوت مصرف می کند شرایط آلاینده ها بیشتر می شود و اگر سوخت فسیلی با گاز جایگزین نشود باید منتظر پیامدهای دیگری هم باشیم هر چند گاز نیز تولید گاز گلخانه ای می کند که آن هم آسیب زاست اما می توان با خطر کمتری مواجه شد.

توسعه نیروگاههای بادی و خورشیدی ضروری است

شمسی پور بیان کرد: در شرایط کنونی باید بجای نیروگاههای فسیلی زمینه احداث نیروگاههای بادی و خورشیدی را فراهم کنیم و در کنار آن با کنترل مصرف از میزان خسارتها کم کنیم.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم دولت محیط زیست است و به این موضوع اهمیت فراوان می دهد اما فرصت بسیار کمی برای آموزش و توجیه مردم داریم زیرا حال زمین خوب نیست و اگر دیر بجنبیم باید شاهد پدیده های مانند توسعه بیابایی شدن اراضی، افت منابع آبی، افزایش ریزگردها و به شماره افتادن تنفس مردم در شهرها باشیم.

شمسی پور گفت: متاسفانه ۷۰ درصد تالابها از بین رفته و با تشکیل کانون بحران در برخی استانها از جمله قزوین باید بسرعت برنامه ریزی و تدبیر کنیم تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار