استاندار خوزستان:
بهسازی و تعریض جاده الوان به چزابه از جمله طرح های اولویت دار استان خوزستان تا قبل از اربعین سال آینده است
کد خبر: ۳۳۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 21 November 2016
"غلامرضا شریعتی" یکشنبه شب در حاشیه بررسی روند خدمت رسانی به زائرانی که در شهرستان شوش اسکان داده شده اند افزود:همانگونه که با برنامه ریزی و بسیج امکانات روند حرکت زائران به عتبات عالیات در 2 مرز شلمچه و چذابه مدیریت شد ، برنامه ریزی لازم برای بازگشت زائران در این استان صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

استاندار خوزستان گفت:با بسیج امکانات و هماهنگی دستگاه های اجرایی این استان برای بازگشت بیش از یک میلیون و 100 هزار زائر کربلا آمادگی دارد.

وی اقدام صورت گرفته برای خدمت رسانی به زائران کربلا در استان خوزستان را با تعامل خوب دستگاه های مختلف و مشارکت گسترده موکب های مردمی مثبت و شاخص ارزیابی کرد و گفت:تردد بدون مشکل 650 هزار زائر از مرز شلمچه به سمت کربلای معلا بدون کمترین مشکل حاصل تعامل و هماهنگی همه دستگاه ها و خدمت رسانی شایسته موکب های مردمی بوده است.

استاندار خوزستان به اجرای طرح آبرسانی به مرز شلمچه طی امسال اشاره کرد و افزود: جا دارد تا از همه ی مسئولین استانی ، فرماندار شهرستان شوش و همچنین فرمانداری های آبادان و ماهشهر و دیگر شهرهای معین در این زمینه خوب عمل کردند ضمن اینکه عملکرد منطقه آزاد اروند در کنار دستگاه های اجرایی ، انتظامی ، امنیتی ، ارتش ، سپاه ، بسیج و مرزبانی برای خدمت رسانی شایسته به زائران و تامین امنیت آنها نیز خوب بوده است.

شریعتی به تلاش صورت گرفته در مرز چذابه دیگر گذرگاه زائران اربعین حسینی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مرز چذابه از نظر زیر ساخت همانند شلمچه آمادگی 100 درصد را نداشت اما مجموع اقدامات و خدمات صورت گرفته برای سهولت تردد زائران در این مرز نیز قابل توجه بوده است.

وی به احداث 20 کیلومتر جاده منتهی به پایانه مرزی چذابه در مدتی کوتاه و با وجود آلودگی مین را حرکتی بسیجی در راستای تامین زیر ساخت لازم در مرز چذابه برشمرد و گفت:اگر این جاده در چذابه ساخته نمی شد قطعا تردد زائران با مشکل جدی مواجه می شد ضمن اینکه احداث توقفگاه در سطح وسیعی برای خودروهای زائران از دیگر اقدامات شایسته تقدیر در مرز چذابه بوده است.

استاندار خوزستان عبور بیش از 450 هزار زائر از مرز چذابه به سمت کربلای معلا بدون هیچ مشکل را حاصل تلاش همه دستگاه ها و موکب های مردمی دانست و گفت:خدمت رسانی به زائران کربلا در 2 مرز شلمچه و چذابه تا پایان روند بازگشت زائران شبانه روز ادامه دارد.

وی همچنین از بازگشت 480 هزاز زائر از این 2 مرز به کشور خبر داد و گفت:علاوه بر تامین آب و غذا و سایر امکانات مورد نیاز زائران ، تمهیدات لازم برای اسکان آنها نیز پیش بینی شده است.

**بهسازی و تعریض جاده الوان - چذابه 

استاندار خوزستان در خصوص جاده الوان (عبدالخان) - بستان به عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران کربلا به مرز چذابه نیز گفت: بهسازی این جاده در تعهد وزارت نفت بوده که به دلیل اختلاف نظر با پیمانکار اجرا نشد اما اصلاح ، بهسازی و تعریض جاده مذکور از جمله طرح های اولویت دار استان خوزستان تا قبل از اربعین سال آینده است ضمن اینکه چهار خطه کردن جاده های منتهی به مرز چذابه در دست پیگیری است.

شریعتی ، اجرای طرح آبرسانی به مرز چذابه ، ساخت آشپزخانه مرکزی و نیز تعریض و ساماندهی محوطه توقفگاه خودروها را از دیگر اولویت ها در مرز چذابه برشمرد و گفت:با برنامه ریزی صورت گرفته مسایل ، مشکلات و کمبودهای مرز چذابه از نظر زیر ساخت برطرف می شود.

استاندار خوزستان در خاتمه از تلاش فرماندار و مجموعه مدیریت شهرستان شوش در خدمت رسانی به زائران کربلا و نیز زائرانی که در روز اربعین به شوش سفر کرده بودند تشکر و قدردانی کرد و گفت:شوش میزبان خوبی برای زائران کربلا و زوار دانیال نبی(ع)در روز اربعین بوده است.

وی در خصوص طرح توسعه حرم دانیال نبی (ع) نیز گفت:این طرح از سوی استانداری خوزستان پیگیری خواهد شد.

شهرستان شوش در شمال خوزستان در روز اربعین میزبان ده ها هزار زائر از شهرهای مختلف این استان و نیز زائران بازگشته از سفر عتبات عالیات بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار