مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان ؛
نیروهای این اداره کل در یک اقدام جهادی در کمتر از 72ساعت یک راه دسترسی و میانبر برای بازگشت زائران اربعینی در چذابه احداث کردند
کد خبر: ۳۳۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 21 November 2016
 منوچهر رحمانی اظهار کرد: پیرو بازدید روز جمعه استاندار خوزستان از وضعیت پایانه مرزی و نیز پارکینگ 50 هکتاری مرز چذابه و مشاهده مشکلاتی از قبیل کمبود ورودی ها و خروجی های پارکینگ تصمیم گرفته شد یک راه دسترسی از پشت این پارکینگ برای خروجی خودروها ایجاد شود.

وی اظهار کرد: علی رغم نداشتن زمان به دلیل نزدیکی با ایام اربعین و زمان بازگشت زائران از کربلای معلی تمامی امکانات استان برای احداث این راه بسیج شده و از پشت این پارکینگ یک راه دسترسی به طول 7.5 کیلومتر ایجاد شد.

وی اظهار کرد: 230 نفر از نیروهای عادی و متخصص این سازمان با استفاده از 100 وسیله نقلیه سنگین از قبیل لودر و بلدوزر توانستند خدمتی کوچک اما ارزنده به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه نمایند .

وی گفت: با توجه به استقبال کم نظیر عاشقان امام حسین(ع) از مرز چذابه برای رفتن به کربلای معلی علاوه بر اینکه پارکینگ 50 هکتاری این پایانه تکمیل گردید بلکه پارکینگهای ذخیره و حتی کناره های جاده اصلی منتهی به مرز هم مملو از خودروهای زائران شد.

وی گفت: بر همین اساس و طی نشستی با استاندار تاکید شد برای تسهیل در بازگشت زائران و نیز جلوگیری از قفل شدن ورودی و خروجی این پارکینگ و نیز روان کردن ترافیک این جاده احداث شود.

وی اضافه کرد: با ایجاد این راه هم از ضلع جنوبی و هم از ضلع شمالی امکان ورود و خروج خودروها به پارکینگ 50 هکتاری چذابه فراهم شد و زائران به راحتی می توانند از این دو جاده برای بازگشت به شهرهای خود بدون فوت وقت اقدام نمایند.

وی اضافه کرد:با احداث این راه که حدود 11 متر عرض دارد محور جدید چذابه - بستان -عبدالخان ایجاد و قطعا ترافیک مسیر بسیار روان خواهد شد.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را افتخاری برای کارکنان این اداره کل دانست و گفت از آغاز زمان پیاده روی اربعین تا کنون نیروهای این اداره کل با تمام توان برای خدمت کردن به زائران بسیج شده اند.

مرز چذابه از مرزهای اصلی خوزستان و عراق در 110 کیلومتری غرب اهواز واقع شده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار