در حضور نمایندگان رسانه های جمعی صورت گرفت؛
آئین رونمایی از پوستر سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در هتل بوستان اهواز برگزار شد
کد خبر: ۳۳۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 23 November 2016
 دبیر اجرایی سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در جمع خبرنگاران رسانه های محلی و سراسری گفت: سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی برای نخستین بار در ایران و در سال 2017 (اسفند ماه 1395) در شهر اهواز به عنوان بزرگترین رویداد علمی آبیاری و زهکشی دنیا برگزار می شود.

"نرگس ظهرابی" افزود: این همایش چهار روزه با تاکید بر محور زهکشی و پایداری محیط زیست در چارچوب کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی و با همکاری سازمان آب و برق خوزستان از 14 تا 17 اسفندماه 1395، به معرفی دستاوردهای متخصصان داخلی بین المللی حوزه آبیاری و زهکشی می پردازد.

وی بیان کرد: در حال حاضر از 25 کشور دنیا 154 چکیده مقاله به دبیرخانه سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی واقع در اهواز ارسال شده است.

دبیر اجرایی سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی از جمله سرفصل های این همایش را اقدامات لازم برای کاهش حجم زه آب، اقدامات لازم برای بهبود کیفیت زه آب، معیارهای طراحی دوستدار محیط زیست و به کارگیری روش های جایگزین زهکشی عنوان کرد.

ظهرابی اظهار داشت: در ایران حدود 250 هزار هکتار اراضی مجهز به زهکشی زیرزمینی وجود دارد که نیمی از آن تنها در خوزستان قرار دارد. با برنامه های موجود توسعه شبکه های آبیاری زهکشی در کشور، پیش بینی می شود که این رقم در سال های آتی به حدود 300 هزار هکتار افزایش یابد.

وی یادآور شد: انتظار می رود در سال های پیش رو، سطح زهکشی کشور به حدود 500 هزار هکتار برسد که حدود 400 هزار هکتار آن یعنی افزون بر 80 درصد اراضی زهکشی در خوزستان قرار خواهد داشت.

دبیر اجرایی سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی درباره علت اینکه چرا چنین همایش بزرگی در خوزستان برگزار می شود گفت: با توجه به گستره تاریخی خوزستان، وسعت اراضی کشاورزی، وجود سازه های آبی تاریخی و اراضی زهکشی، خوزستان تبدیل به مهد زهکشی کشور لقب گرفته است و بیجا نیست که برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی، از سوی کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی دنیا ICID خوزستان انتخاب شده است.

وی افزود: از آنجا که خوزستان هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین کارگاه های اجرایی و آموزشی در بحث زهکش هاست مسئولان کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی تصمیم گرفته اند تا سیزدهمین دوره این همایش را در کشور ایران و در استان خوزستان برگزار کنند.

دبیر اجرایی این همایش ادامه داد: موضوع پساب ها و زه آب ها در آینده نزدیک یکی از بزرگ ترین معضلات خوزستان خواهد بود؛ از همین رو در این همایش و طی یک کارگاه آموزشی حدود 100 تن از متخصصان خارجی به همراه 250 متخصص ایرانی گرد هم می آیند و این مسئله را حول محور اصلی زهکشی و پایداری محیط زیست و چهار سرفصل پیگیری خواهند کرد.

ظهرابی تاکید کرد: با توجه به وسعت و اهمیت بین المللی این رویداد علمی، سازمان آب و برق خوزستان در حال توسعه مجموعه همایش های خود است و با تکمیل طرح های در حال اجرا، ظرفیت میزبانی از کلیه مهمانان دعوت شده را در این مجموعه خواهیم داشت.

در این نشست خبری که در هتل بوستان اهواز برگزار شد، "حمیدرضا خدابخشی" معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی و "رضا علیجانی" مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان هم حضور داشتند.
منبع: تابناک
برچسب ها: نرگس ظهرابی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار