بر اساس داده های پایگاه علمی تامسون رویترز و با توجه به اعلام رشد علمی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در فاصله زمانی سال 2013 تا به امروز (نوامبر 2016)، وضعیت بهتر رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به کل کشور قابل مشاهده است
کد خبر: ۳۳۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 23 November 2016
 بر اساس داده های پایگاه علمی تامسون رویترز، سهم کل مقالات کشور در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا امروز به میزان ۴۳ درصد بوده ولی سهم دانشگاه آزاد اسلامی در همین بازه زمانی ۵۳ درصد است.بدین معنی که سهم دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به کل کشور در انتشار مقاله در این بازه زمانی ۱۰ درصد بیشتر از کل کشور است.

طبق آمار اعلام شده تعداد مقالات کل کشور از سال ۲۰۱۳ تا امروز ۱۳۱ هزار و ۹۰۱ مقاله گزارش شده و این در حالی است که تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در این بازه زمانی ۲۵ هزار و ۱۶۱ مقاله اعلام شده است.

همچنین تعداد مقالات کل کشور در پایگاه نمایه سازی web of science 303 هزار و ۵۰۲ مقاله و تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در این سایت ۴۷ هزار و ۵۱۴ مقاله اعلام شده است.

گفتنی است با توجه به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی در سال ۲۰۱۵ سهم دانشگاه آزاد اسلامی از کل تولید علم کشور ۱۸.۶ درصد محاسبه شده است. بر همین اساس کمیت تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۲۰۱۵ تعداد ۷هزار مقاله بوده و سهم کشور از کل تولید علم دنیا ۱.۵ درصد و کمیت تولید علم کشور در سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۷ هزار و ۶۰۲ مقاله است.

قابل توجه است که در آخرین به روز رسانی پایگاه ESI ، دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۴ هزار و ۹۱۱ مقاله، به رتبه ۱۶۱ جهان صعود کرده است. میزان تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به حدود ۳۹ واحد این دانشگاه است ولی در سه سال گذشته همواره مقام اول کشور در انتشار مقالات علمی بین المللی را حفظ کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار