طرح مشارکت یک شرکت آلمانی در مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی خوزستان ظرف یک ماه آینده بررسی می شود
کد خبر: ۳۳۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 23 November 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح مشارکت یک شرکت آلمانی در مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی خوزستان ظرف یک ماه آینده بررسی می شود.

احمد سیاحی در کارگروه مدیریت پسماند خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: یک شرکت سرمایه گذاری ایرانی با استفاده از دانش فنی یک شرکت آلمانی، برای همکاری در مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در خوزستان اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به ارائه طرح این سرمایه گذار برای امحاء پسماندهای ویژه و صنعتی استان افزود: قرار است ظرف 15 روز آینده اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاعات لازم از میزان و نوع پسماندهای استان را در اختیار این سرمایه گذار قرار دهد.

سیاحی اضافه کرد: تا یک ماه آینده نیز این سرمایه گذار پیشنهادات خود را برای اجرای این طرح (اعم از تعهدات کارفرما و مجری و زیرساخت های مورد نیاز) اعلام می کند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست در خوزستان گفت: در اجرای طرح های جدید، حفظ و حراست محیط زیست مهم تر از توجیه اقتصادی طرح هاست.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل زیست محیطی خوزستان تا کنون کمرنگ بوده است، اضافه کرد: یکی از اولویت های جدی و اساسی خوزستان مساله محیط زیست است که درباره آن با برخی از وزارتخانه ها بحث های چالشی بسیاری مطرح شده است.

سیاحی اظهار کرد: مساله مدیریت پسماند در خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است و این استان از طرح هایی که در این زمینه ارائه می شود و سرمایه گذارانی که مایل به مشارکت باشند استقبال می کند.
 
سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی برای مدیریت پسماند

سهامدار شرکت ملی شیمی کشاورز نیز در این جلسه گفت: در صورت فراهم شدن امکانات و مجوزها، تا 2 سال آینده مرکز امحای پسماندهای ویژه و صنعتی در خوزستان راه اندازی می شود.

داور رنجبر افزود: در صورت عقد قرارداد، 100 میلیون یورو برای اجرای این طرح در خوزستان سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی اهداف طرح را بازیابی حداکثری منابع و حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، برای مدیریت سالانه 1.5 میلیون تن پسماند ویژه و صنعتی آمادگی داریم.

رنجبر با بیان اینکه این طرح باید برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی داشته باشد اظهار کرد: سرمایه گذاری و مشارکت شرکت آلمانی در طرح به شرایط سیاسی کشور نیز بستگی دارد اما در صورت اجرای طرح، سودآوری بلندمدت و همیشگی خواهیم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح امحای پسماند شاهد انتقال دانش به جوانان بومی و اشتغال آنها در این طرح باشیم.

رنجبر همچنین گفت: شرکت ملی شیمی کشاورز که تمایل به سرمایه گذاری در این طرح دارد، یک شرکت دولتی و وابسته به بانک ملی است که بزرگترین تولیدکننده سم و کود در ایران به شمار می رود. 

به گفته وی در این طرح از دانش فنی شرکت آلمانی AVG که هم اکنون در مدیریت پسماندهای ویژه در آلمان فعالیت می کند، استفاده می شود.

بر اساس گزارش محیط زیست خوزستان دراین نشست، 76 واحد صنعتی در استان فعالیت می کنند که سالانه 6 میلیون تن پسماند صنعتی و 568 هزار تن پسماند ویژه در خوزستان تولید می کنند.

خوزستان رتبه نخست تولید پسماندهای صنعتی در کشور را دارد. 

پسماندهای صنعتی شامل پسماندهای ناشی از فعالیت های صنعتی و معدنی، پسماندهای پالایشگاهی، صنایع گاز، نفت و پتروشیمی و نیروگاهی و امثال آن است.


منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت آلمانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار