در هشت ماه امسال از سوی ناوگان عملیاتی ملی حفاری محقق شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل 141 حلقه چاه های نفت و گاز بوسیله ناوگان این شرکت در هشت ماه امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد
کد خبر: ۳۳۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 24 November 2016
 حمید رضا خوشایند با اشاره به تلاش های شبانه روزی کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت در تحقق برنامه هاِ گفت: تعداد چاه های حفر و تکمیل شده در این مدت نسبت به دوره مشابه پارسال 19 حلقه بیشتر است. 

وی متراژ حفاری از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه را 197 هزار و 958 متر عنوان کرد و افزود: از مجموع این چاه ها 51 حلقه توسعه ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و 88 حلقه تعمیری بوده است. 

خوشایند اظهار کرد: از شمار چاه های حفر شده اعم از توسعه ای توصیفی و تعمیری تکمیلی 80 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 40 حلقه در گسترده فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت، 9 حلقه در شرکت نفت فلات قاره، 5 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 6 حلقه در قالب پروژه ای حفاری و تکمیل شد که در بخش پروژه ای نیز یک حلقه اکتشافی می باشد. 

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: در مدت پیش گفته با تمهیدات بکار گرفته شده و هماهنگی و همکاری کارفرماها عملیات حفاری 37 حلقه چاه 580 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی شرکت های متقاضی به اتمام رسید که از نظر تولید شدن زودهنگام چاه و ترخیص دستگاه حفاری  ارزش اقتصادی بالایی دارد. 

وی به  133 مورد جابجایی دکل حفاری در این مدت در مناطق عملیاتی خشکی اشاره کرد و افزود: در هشت ماه امسال یک دستگاه حفاری جدید به ناوگان شرکت افزوده شد ضمن اینکه سه دکل نیز برای تعمیرات دوره ای ترخیص و  به سایت بازسازی شرکت انتقال یافته است. 

شرکت ملی حفاری ایران با داشتن 75 دکل حفاری خشکی و دریایی و بالغ بر 17 هزار نیروی کارآمد و توان ارائه همزمان عملیات حفاری و خدمات جانبی تخصصی این صنعت در ردیف شرکت های حفاری بزرگ در منطقه است و بخش وسیعی از حفاری چاه های نفت و گاز و خدمات متنوع فنی و ویژه در مناطق نفتخیز کشور را برعهده دارد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار