حجت الاسلام یونسی؛
سیاست دولت تدبیر و امید تعامل و همکاری اجتماعی همه اقوام ایرانی است
کد خبر: ۳۳۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 26 November 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در سفر به شهرستان شوش افزود:خوزستان نمونه شاخص تعامل و همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف است که در کشور مثال زدنی است.

 

وی افزود: خوزستان یکی از استانهایی است که ترکیب جمعیتی متنوعی از عرب ، لر ، بختیاری و سایر اقوام ایرانی دارد و با وجود تنوع اقوام مختلف هیچگونه تنش و مشکلی بین اقوام ساکن خوزستان وجود ندارد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: مردم خوزستان به یک ادغام اجتماعی خودجوش دست زده اند و این مشارکت اجتماعی در ازدواج ، کار ، دستگاه های دولتی ، بازار و توسعه استان نمود داشته و اقوام گوناگون ساکن در خوزستان با هم همکاری می کنند.

حجت الاسلام یونسی همچنین با بیان اینکه مردم خوزستان بهترین همکاری را با دولت داشته اند اظهار کرد: دولت نیز متقابلا توسعه استان خوزستان را در اولویت قرار داده است و آغاز سفر های استانی دولت تدبیر و امید از خوزستان گواه این مطلب است.

وی با اشاره به نخستین سفر دکتر روحانی و هیات دولت از استان خوزستان افزود: رئیس جمهوری در این سفر به مردم خوزستان قول هایی داد که بسیاری از این وعده ها در حال محقق شدن می باشند و به تائید استاندار خوزستان بسیاری از وعده های رئیس جمهوری در این استان محقق شده و یا نسبت به سایر استانها بهتر پیش رفته اند.

حجت الاسلام یونسی اجرای طرح ها در استان خوزستان را در راستای انسجام و وحدت مردم بسیار مهم و اثر گذار دانست و گفت:طرح هایی که در خوزستان در زمینه کشاورزی ، آبرسانی ، صنعت ، تولید و کار آفرینی با هدف اشتغال و توسعه این استان صورت گرفته برای همه مردم بوده و موجب نزدیکی و تعامل بیشتر همه اقوام در خوزستان می شود. 

وی در ادامه از بیکاری به عنوان ریشه بسیاری از مفاسد نام برد و گفت:با کاهش نرخ بیکاری در جامعه شاهد نزدیکی و تعامل بیشتر مردم در جامعه خواهیم بود.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در ادامه از استاندار خوزستان خواست با توجه به ظرفیت این استان در زمینه گردشگری ، توسعه همه جانبه خوزستان را با رویکرد گردشگری از دولت مطالبه و پیگیری کند.

وی با بیان اینکه نگاه به خوزستان نباید محدود به نفت باشد افزود: در توسعه خوزستان نفت مهمترین عامل است اما تنها عامل نیست لذا باید همه مولفه های توسعه را در استان خوزستان دید که امروز مهمترین رویکرد گردشگری است.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه گردشگری می تواند معضل بیکاری را در استان خوزستان برای همیشه حل کند اظهار کرد: می توان سیل عظیم گردشگران خارجی و داخلی را به سمت خوزستان هدایت کرد به ویژه در ایام خنک و سرد سال بهترین موقعیت برای سفر گردشگران به خوزستان می باشد که باید در این راستا برنامه ریزی کرد.

وی گفت:خوزستان علاوه بر گردشگری طبیعی ، تاریخی و باستانی ، ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری مذهبی و اسلامی داردکه باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در خاتمه هدف از سفر به خوزستان را ادامه سلسله سفرهای استانی و پیگیری مسایل مربوط به اقوام بیان کرد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی که استاندار خوزستان وی را همراهی می کرد روز جمعه در سفر به شوش در شمال استان خوزستان به زیارت حرم حضرت دانیال نبی(ع) رفت و از آثار باستانی این شهر دیدن نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار