نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری با حضور جمعی از مسئولان استانی، از جمله استاندار و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، در سالن اجتماعات استانداری افتتاح شد
کد خبر: ۳۳۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 27 November 2016
 استاندار خوزستان در آئین افتتاح این نمایشگاه، ،با گرامی داشت هفته بسیج و تسلیت رحلت حضرت آیت الله اردبیلی، اظهار کرد: در واقع برگزاری این نمایشگاه از سال گذشته و با حضور در نمایشگاه کیش آغاز شد، زیرا خوزستان به تنهایی هم توانایی برگزار کردن نمایشگاه و هم جاذبه ها و فرصت های فراوانی برای جذب سرمایه گذاری در کشور را دارا است.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: فقر و نداری باعث مفاسد و انحرافات گوناگون در جامعه می شود و بر اساس روایات ائمه اطهار علیهم السلام، فقر به تبع خود کفر را به همراه می آورد، بنا نیست همه آحاد مردم از ایمان قوی قوی و مستحکم برخوردار باشند و به هر حال جامعه گوناگون و تحمل ها نیز متفاوت است، پس وظیفه دولتمردان و مسئولان جلوگیری از گسترش فقر و ممانعت از ایجاد آن است که جز با تولید ثروت در جامعه و خلق ظرفیت ها و ثروت های جدید، آن هم با جذب سرمایه گذاری، محقق نمی شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: خلق و تولید ثروت لوازم و بسترهایی می خواهد که باید آنها را فراهم کنیم تا شرایط برای محقق شدن این امر فراهم شود. این که آموزش و پرورش، تربیت در خانواده، حاکم شدن فضای علم محوری و دانش بنیانی در جامعه، تکریم عالمان و احترام دانش پژوهان در جامعه به عنوان لوازم اولیه باشد، جزو مسائل اصلی و اساسی است.

شریعتی افزود: اگر بنا باشد طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی و چارچوب ذهنی و فکری از ابتدا بر اساس تکریم علم و روح تحقیق در دانش آموزان باشد و نه فقط حافظه پروری و حفظ کردن یک سری از مسائل و ارائه کردن آن و اگر بنا است اقتصاد درونزا باشد و افق آینده را ببیند و این کشور نگران بالا و پایین رفتن قیمت نفت نباشد، ابندا باید این چارچوب علم محوری را پایه گذاری کرد؛ وگرنه فقط در حد کلام باقی مانده و اقتصادی به نوعی فانتزی شده، به نام اقتصاد مقاومتی، خواهیم داشت.

استاندار خوزستان اضافه کرد: اگر بنا است وابسته به درآمد نفت نباشیم، باید اساس اقتصاد بر دانامحوری باشد. بالا رفتن علم، تحقیق به دست آوردن دیتا های کاربردی و در نهایت عرضه آن به جامعه، از جمله عوامل موفقیت های ما است.

وی گفت: ایران کشوری با ظرفیت های زیاد، پتانسیل های بالا و منابع خدادادی بی شمار است؛ اما دیگر، کشور ثروتمند آن نیست که تنها منابع خدادادی داشته باشد. آن قدر سرعت فعل و انفعالات و تکنولوزی بالا رفته است که کشورِ دارای منابع اولیه در مقابل اقتصادهای دانش بنیان و دانایی محور کم می آورد.

دولت وظیفه دارد بستر امن برای سرمایه گذاری ایجاد کند 
 
استاندار خوزستان تأکید کرد: دولت وظیفه دارد شرایط لازم را فراهم و بستر مناسب را ایجاد کند تا سرمایه گذار امنیت مورد نیاز را داشته باشد. امنیت باعث اشتغالزایی، کاهش آسیب های اجتماعی و جذب سرمایه گذاری می شود.

شریعتی اظهار کرد: استان خوزستان با ظرفیت های زیادی که عنوان شده فرصت های سرمایه گذاری را ایجاد و تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت سرمایه گذاری، تکریم سرمایه گذاران و همچنین ایجاد پنجره واحد در کمترین زمان ممکن برای خدمات دهی به سرمایه گذاران به کار می گیرد.

شریعتی یادآور شد: تاکنون بیش از 600 هیأت خارجی از استان خوزستان بازدید و فرصت های سرمایه استان را دیده اند که منجر به عقد قرارداد و باز شدن ال سی در پروژه های مختلفی شده است .

وی شرح داد: سرمایه گذاری در نیروگاه بادی و خورشیدی در منطقه آزاد اروند، تولید کاغذ از طریق شرکت توسعه نیشکر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که بعد از اجرایی شدن آن شاهد آتش زدن باگاس ها و انده های نیشکر هستیم، آلومینیم و پتروشیمی مسجد سلیمان، سرمایه گذاری در فولاد شهید جهان آرا، سرمایه گذاری در غرب کارون در حوزه نفتی، تاکنون قریب به 6 میلیارد دلار انجام شده است و اقدامات بعدی برای سرمایه گذاری 18 میلیارد دلاری در حال انجام است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اقداماتی که در منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و فاز دوم آن در حال اجرا است، پالایشگاه آبادان که قرار است تعطیل و به موزه نفت تبدیل و پالایشگاه جدیدی با آخرین تکنولوزی با سه میلیارد دلار ساخته شود، پالایشگاه دوم گاز بید بلند که دیروز در صندوق بین المللی 2.1 میلیارد دلار به آن اختصاص داده شد، از جمله پروژه هایی هستند که آماده جذب سرمایه گذاری می باشند.

وی اضافه کرد:  پالایشگاه دزفول و صنایه فولاد این شهر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام گرفته است، همه و همه نشان از ظرفیت بالای خوزستان برای سرمایه گذاری است و می طلبد به عنوان متولیان استان، با رویی گشاده سرمایه گذاران را پذیرفته، موانع را برداشته و شورای گفت و گو را فعال تر و تصمیماتی در حضور بخش خصوصی و نه در غیاب گرفته شود تا بخش خصوصی احساس کند در اداره سرمایه های آورده اش نقش مدیریتی هم دارد.

شریعتی اظهار داشت: اگر سرمایه گذار به خوزستان نیاید، به خاطر نبود فرصت های سرمایه گذاری نیست؛ بلکه به دلیل این است که شرایط لازم را برای آمدن سرمایه گذار فراهم نکردیم و وظیفه ایجاد این شرایط را داریم.

وی در ادامه سخنانش افزود: باید شرایط لازم را برای ورود نیروی انسانی توانمند در استان فراهم کنیم و تشکیل یک آموزش و پرورش محققانه از جمله وظایف ما است. باید نیروی انسانی ماهر متناسب با سرمایه گذاری های انجام شده در این استان تربیت و آموزش دهیم.

وی در پایان گفت: اگر از پتانسیل های استان استفاده نکنیم، کفران نعمت است و باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشیم.

نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری عصر پنجشنبه در سالن شهید هاشمی استانداری با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد .این نمایشگاه چهارم تا هفتم آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار