تفاهم ‎نامه و قرارداد محرمانگی مطالعه و تهیه طرح توسعه میدان های رگ ‎سفید، پارسی و شادگان میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت شلمبرژه امضا شد
کد خبر: ۳۳۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 27 November 2016
این تفاهم ‎نامه و قرارداد روز یکشنبه(7 آذرماه)  به امضای بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و آنتونی بومن مسئول بخش تولید شرکت شلمبرژه رسید.

در چارچوب این تفاهم نامه که بر مبنای الگوی قراردادی ویژه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امضا شده است، شرکت شلمبرژه مطالعه و تهیه طرح توسعه مخازن آسماری، بنگستان و خامی میدان رگ ‎سفید، مخازن آسماری میدان پارسی و مخازن آسماری و بنگستان میدان شادگان را انجام خواهد داد.

مطالعات میدان ‎های موضوع این تفاهم ‎نامه و سایر میدان های منتخب این شرکت به شرکت ‎ها یا کنسرسیوم ‎های دیگر نیز داده می شود و بر اساس رویه ‎ای که شرکت ملی نفت ایران تعیین می کند، کنسرسیوم برتر برای توسعه هر میدان مشخص خواهد شد .

الگوي جديد قراردادهاي نفتي به پيشنهاد شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و موافقت و ابلاغ وزير محترم نفت با مشاركت كارشناسان اين شركت تدوين و پس از تصويب در هيئت مديره شركت ملي نفت ايران، به مورد اجرا گذارده شده است.

اين مدل از قراردادها در قالب الگوي قراردادهاي وزارت نفت و منطبق با كليات آن بوده و در راهبری توسعه و تولید تابع شرايط ميادين و ساختار فني و تخصصي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب است كه براي نخستين بار در صنعت نفت اجرا مي شود.

با اعلام و تایید وزیر نفت، چهار میدان پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان شامل ٩ مخزن برای توسعه بر اساس چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در نظر گرفته شده است که امروز، دومین تفاهم ‎نامه با شرکت شلمبرژه امضا شد.

نخستین تفاهم ‎نامه و قرارداد محرمانگی مبتنی بر چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روز چهارشنبه (3 آذر ماه) بین این شرکت و کنسرسیوم پرگس متشکل از ١١ شرکت اروپایی، کانادایی، آسیایی و دانشگاه صنعتی شریف با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان) امضا شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: بیژن عالی پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار