طرح معاینه فنی ساختمان با هدف کنترل وضعیت ایمنی واحدهای مسکونی استان خوزستان در فاز اول، با حضور گروه های بازرسین گاز و برق از اول آذر ماه سال جاری در سراسر استان به اجرا درآمده است. این طرح برای اولین بار در کشور با هدف کاهش، خسارات و پیشگیری از حوادث و آتش سوزی های منازل مسکونی، در استان خوزستان اجرایی گردیده است
کد خبر: ۳۳۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 27 November 2016
به گزارش تابناک خوزستان، مدیرعامل شرکت میثاق توسعه صنعت ساختمان خاورمیانه با عنوان مجری به منظور معرفی  طرح معاینه فنی ساختمان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان اظهار کرد: طرح معاینه فنی ساختمان با هدف کنترل وضعیت ایمنی واحدهای مسکونی استان خوزستان در فاز اول، با حضور تیم بازرسین گاز و برق از اول آذر ماه سال جاری در سراسر استان به اجرا درآمده است. این طرح برای اولین بار در کشور با هدف کاهش، خسارات و پیشگیری از حوادث و آتش سوزی های منازل مسکونی، در استان خوزستان اجرایی گردیده است. 

خجسته فر در ادامه افزود: پیشگیری از آتش سوزی و کاهش حوادث جانی و مالی، نصب پلاک معاینه فنی ساختمان برای هر واحد، کاهش خسارات و هزینه های تعمیرات ساختمان، بهبود افزایش ضریب ایمنی آپارتمان های مسکونی، بهینه سازی و کاهش بهای قبوض برق، گاز و آب و ارزش افزوده ملک براساس درجه بندی ایمنی فنی از مزیت های طرح معاینه فنی ساختمان به شمار می آیند. 

مدیر طرح معاینه فنی ساختمان تصریح کرد: پایه و اساس بسیاری از حوادث بی توجهی به  اصول ایمنی و عدم آشنایی شهروندان از موارد ایمنی است و طرح معاینه فنی ساختمان با رویکرد پیشگیری از این حوادث به مرحله اجرا درآمده است. به دلیل آن که متاسفانه خوزستان رتبه دوم کشور  را در بروز حوادث برق و نشت گاز به خود اختصاص داده است، شروع اجرای طرح معاینه فنی ساختمان از این استان کلید خورد. متاسفانه سالانه به دلیل نشت گاز و یا اتفاقات برقی ساختمان در استان خوزستان بسیاری از هم استانی های ما جان ومال خود را از دست می دهند. 

وی افزود: بالا بودن فشار گاز خانگی  و ولتاژ برق در ساختمانهای مسکونی در استان خوزستان عواملی هستند که با توجه به کیفیت سازه های مسکونی و عدم اطلاع رسانی وآموزش به موقع  سبب بروز حوادثی ناگواری نظیر آتش سوزی می شود. بدین منظور بنا داریم تا با اجرای کامل طرح مذکور آمار تلفات جانی  را در مقایسه با سال های گذشته کاهش دهیم. 

مدیرعامل شرکت میثاق توسعه صنعت ساختمان خاورمیانه اذعان کرد: تیم های بازرسی که از سوی مرکز معاینه فنی ساختمان برای مراجعه به درب منازل مسکونی معرفی می گردند کارشناسان دارای صلاحیت تایید شده هستند. 

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 28 شهرستان وجود دارد، بیان کرد: پایلوت اجرای طرح در شهرستان اهواز قرار داده شده و مرکز معاینه فنی ساختمان در این شهر تاسیس گردیده است. سامانه ای در حال طراحی است که بزودی  از این طریق مردم خوزستان بتوانند به صورت اینترنتی در این طرح ثبت نام و پلاک معاینه فنی دریافت نمایند. طبق برنامه اجرایی طرح معاینه فنی ساختمان قرار بر این است که پلاک مذکور درب هر واحد مسکونی نصب گردد.

مدیر طرح معاینه فنی ساختمان در ادامه تشریح کرد: طرح معاینه فنی ساختمان در چهار فاز کنترل ایمنی واحدهای مسکونی، کنترل ایمنی واحدهای تجاری، کنترل ایمنی واحدهای عمومی نظیر درمانگاه ها و مدارس و مساجد و بیمارستان ها و کنترل ایمنی خانه های روستایی(فاز تکمیلی) به اجرا در خواهد آمد که در حال حاضر فاز اول این طرح در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت میثاق افزود: با توجه به اینکه مردم در شروع اجرای طرح استقبال بی نظیری از طرح داشته اند امیدواریم که بتوانیم پلاک های فنی را به عنوان طرحی فراگیر مطرح نماییم. انتظار ما به عنوان مجری طرح معاینه فنی ساختمان این است تا با حمایت های دیگر دستگاه های اجرایی استان خوزستان طرح مذکور را به نحو موثر و مطلوبی در خوزستان به اجرا درآوریم 

وی اذعان کرد: قرار بر این است که در سال جاری معاینه فنی ساختمان در دو فازبازرسی برق و گازخانگی صورت گیرد ودر سال آینده  ادامه اجرای این طرح، معاینه بخش آبفا و کنترل بهداشت محیط منازل مسکونی نیز به طرح مذکور اضافه خواهد شد.

خجسته فر گفت: بسته های آموزشی حاوی بروشور در خصوص معرفی کامل طرح معاینه فنی ساختمان آماده گردیده و در اختیار تمامی مردم شریف خوزستان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول اجرای این طرح هیچگونه اجباری در خصوص دریافت پلاک معاینه فنی وجود ندارد، تصریح کرد: اما در سال آینده با هماهنگی دستگاه های اجرایی استان بنا داریم تا این طرح را بنا به ضرورت  به صورت الزامی در استان اجرا نماییم. اگر ضرورت اجرای طرح معاینه فنی ساختمان به خوبی در میان مردم تبیین شود، مردم فهیم خوزستان به دور از هر گونه الزامی؛ برای دریافت پلاک معاینه فنی ساختمان خود اقدام خواهند نمود.

مدیرعامل شرکت میثاق توسعه صنعت ساختمان خاورمیانه در پایان با قدردانی ازشهروندان ونیز  حمایت های دستگاههای زیربط از طرح معاینه فنی ساختمان افزود:انتظار داریم تا دستگاههای اجرایی مربوطه با همایتهای بیشتری از این طرح استقبال تا شاهد حوادث تلخ برای هم استانی های عزیزمان نباشیم..



برچسب ها: شرکت میثاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار