استاندار خوزستان همزمان با بارش باران در خوزستان اعلام کرد؛
همه فرمانداران، بخش داران و دهیاران به صورت آماده باش در محل کار خود حضور داشته باشند و حق ترک شهر یا روستای خود را تا اعلام زمان عادی ندارند. مدیران کل نیز همه باید در خوزستان حضور داشته باشند و موارد را به صورت دقیق و لحظه ای پیگری کنند
کد خبر: ۳۳۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 01 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه مدیریت بحران با بیان اینکه برای برخی مناطق در استان خوزستان پیش بینی 270 میلی‌متر و برخی دیگر بیش از 15 یا 17 میلی‌متر شده است عنوان کرد: همه دستگاهای اجرای در آماده باش کامل خواهند بود واز هم اکنون برای جلوگیری از حوادث غیرمرتقبه برخی تجهیزات در مناطق پیش بینی شده مستقر شوند.

وی ادامه داد: برای راحت شدن خدمت رسانی به شهرهای احتمال وقوع سیل تقسیم بندی انجام شده است که در این تقسیم بندی شرکت مناطق نفت خیز جنوب شهرهای اندیکا و لالی، بنیاد مسکن شهرهای ایذه باغملک، جهاد نصر شهر بهبهان و شرکت توسعه نیشکر شهرهای شوشتر و گتوند را تحت پوشش خدمت رسانی خود قرار خواهند داد

دکتر شریعتی با بیان اینکه از هم اکنون همه تجهیزات باید در محل های تعیین شده مستقر شوند گفت: آبفا، آب و برق مراکز درمانی، اداره راه و شهرسازی، شهرداری ها همه و همه در آماده باش کامل خواهند بود تا کمترین خطر و زحمت متوجه مردم شریف خوزستان شود.

وی با تصریح بر اینکه سازمان آب و برق باید میزان آب پشت سد را پیش بینی کند گفت: علاوه بر  این باید میزان بارش را پیش بینی کرده تا در صورت نیاز آب از پشت سد را رها سازی کند تا در شرایط غیرقابل کنترل مجبور به رها سازی آب نشویم  در این غیر اینصورت ممکن است به مزارع ور برخی روستاها آسیب وارد شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد:  باتوجه به هماهنگی های انجام شده تاکید می شود همه بیماران تنفسی که پس از بارش باران به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می کنند به صورت رایگان درمان شوند.

دکتر شریعتی با بیان اینکه همه فرمانداران باید به صورت مرتب و لحظه ای  گزارشات خود را به استانداری اعلام کنند گفت: همه فرمانداران، بخش داران و دهیاران به صورت آماده باش در محل کار خود حضور داشته باشند و حق ترک شهر یا روستای خود را تا اعلام زمان عادی ندارند. مدیران کل نیز همه باید در خوزستان حضور داشته باشند و موارد را به صورت دقیق و لحظه ای پیگری کنند.

وی با بیان اینکه روستاییان، و عشایر غیور استان خوزستان حدالامکان از محل های در معرض سیل فاصله گرفته و تمهیدات لازم را برای مقابله با آن را داشته باشند، افزود:  مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌های تابعه در آماده باش کامل هستند تا کمترین آسیب و خسارت به شهروندان روستاییان وارد آید اما اعلام می کنیم که همه باید در آمادگی کامل باشند.

دکتر شریعتی در ادامه اظهار داشت: به منظور آبرسانی به مناطق صعب العبور از هم اکنون آب شرب به مقدار کافی ذخیره سازی شود تا از این لحاظ با مشکلی مواجه نشویم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با این بارش مشکلی که کشاورزان و برخی شهرها و روستاها از نظر آب داشتند برطرف شده و برکات الهی بر ما نازل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار