اگر در جامعه‌ای بستر اقتصادی مناسبی باشد و دغدغه‌ی اقتصادی نداشته باشیم، می‌توان اهل فرهنگ را جمع کرد و از آنان برای رشد و توسعه فرهنگی، استفاده کرد
کد خبر: ۳۳۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 01 December 2016

به گزارش تابناک خوزستان، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی روز یک‌شنبه ٧ آذرماه در دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هم دیدار کردند.

 در این دیدار، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که فرهنگ شامل همه‌ی آداب، رسوم، گذشته و تمدن ماست، اظهار داشت:  ما گذشته‌ی فرهنگی خوبی داریم. الان هم وضیعت فرهنگی جامعه خوب است ولی در بعضی جاها کوتاهی داریم نه به این دلیل که مردم فرهنگی بزرگی نداریم بلکه برای پیشرفت در هر کاری نیاز به یک بستر اقتصادی مناسب است. اگر در جامعه‌ای بستر اقتصادی مناسبی باشد و دغدغه‌ی اقتصادی نداشته باشیم، می‌توان اهل فرهنگ را جمع کرد و از آنان برای رشد و توسعه فرهنگی، استفاده کرد.

هدایت‌الله خادمی در ادامه افزود: خوشبختانه تنوع قومی و فرهنگی در خوزستان، نقطه‌ی مثبتی است و همین ارتباط بین فرهنگ‌های متنوع باعث رشد و توسعه‌ی فرهنگی استان می‌شود، ولی اگر همین نقطه‌ی مثبت به خوبی مدیریت نشود، می‌تواند یک تقابل فرهنگی و قومی را به وجود آورد که همین تقابل، ضد توسعه است. فرهنگ بستر خود را می‌خواهد، فرهنگ باید در بستر خود شکوفا شود، فرهنگ باید به دست متولیان فرهنگی باشد تا جامعه بتواند از نظر فرهنگی رشد کند، با توسعه‌ی فرهنگی، مشکلات اقتصادی هم کم‌رنگ می‌شود.

وی با اشاره به آمار پایین کتاب‌خوانی در کشور گفت: بهترین فضا، فضای فرهنگی است که به انسان آرامش می‌دهد. مملکت ما مملکت جوانی است، باید جوانان را از نظر فرهنگی کمک کنیم و به آنان امکانات دهیم، باید آنان را تشویق به کتابخوانی کنیم تا جوانان ما سالم بمانند.

هدایت‌الله خادمی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: شهرستان ایذه با دارا بودن آثار تاریخی فراوان، دارای امکانات گردشگری و باستانی است که می‌شود از این امتیازها در راستای توسعه‌ی فرهنگی استان و کشور بهره جست.

وی در پایان با بیان این که توسعه فرهنگی عامل پیشرفت در تمامی عرصه‌ها است، خواستار توسعه‌ی هر چه بیشتر زیرساخت‌های فرهنگی استان شد.

برچسب ها: خادمی ، فرهنگی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
ایذه نیاز به همت مسولینی همچون خادمی دارد ایشان به کارامد بودنشان شکی نیست ولی ئاقعا جا دارد مسولین نسبت به این شهر واقعا نگاه کنند پتانسیل والا این شهر از قدیم تا وضع کنونی مورد تحسین بوده که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است .ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار