بر اساس آمارهای موجود تا پایان مهرماه ، صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه عسلویه رشدی 18درصدی را رقم زد
کد خبر: ۳۳۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 03 December 2016
سید محمد مهدی مهدوی، سرپرست مدیریت گمرکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه در 7 ماهه نخست امسال صادرات غیر نفتی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که  اغلب محصولات پتروشیمی را شامل می شود بیش از 9.6 میلیون تن به ارزش حدود 5 میلیارد دلار بوده است، گفت: با توجه به رفع شدن موانع صادراتی در داخل و خارج از کشور و افزایش ظرفیت تولید پیش بینی می شود که این رقم به بیش از 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی به عنوان تامین کنندگان عمده خوراک و نیز 15 مجتمع در حال ساخت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پیش بینی می شود صادرات غیر نفتی در این منطقه در سال های آتی به بیش از 15 میلیون تن برسد.

مهدوی ادامه داد: در 7 ماهه نخست امسال صادرات غیر نفتی که عمدتا محصولات پتروشیمی را شامل می شود نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 18 درصد رشد داشته است که این امر نوید بخش رونق صنعت پتروشیمی است.

وی اظهارکرد: آمارها  بیانگر آن است که امسال صادرات غیر نفتی بر صادرات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پیشی گیرد و باید به این نکته نیز اشاره کرد که منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امسال رتبه نخست صادراتی در کل کشور را نیز کسب کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار