غلامرضا شریعتی در جلسه کمیسیون ایمنی راهها با اشاره به آمار پلیس راه استان مبنی بر اینکه 34 درصد فوتی ناشی از تصادفات در استان در بیمارستان اتفاق میافتد، اظهار کرد: استان خوزستان به لحاظ فوت تعداد تصادف کنندگان در محل (بیمارستان) اول است و دانشگاه علوم پزشکی در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی راهها باید پاسخگو باشد.
وی با اشاره به میزان استفاده و تردد شرکتهای بزرگ استان مثل حفاری، مناطق نفتخیز و فولاد در جادههای استان تصریح کرد: این شرکتها باید به میزان استفاده از زیرساختهای استان در ارائه خدمات و ایجاد زیرساختهای جدید به حوزه راه کمک کنند.
شریعتی با رد نظر فرمانده انتظامی استان مبنی بر اینکه شرکت فولاد از ظرفیتهای ریلی استان برای انتقال مواد اولیه خود استفاده نمیکند، گفت: شرکت فولاد خوزستان از تمام ظرفیتهای ریلی استفاده میکند چرا که سنگ آهن مورد نیاز خود را که از استان قم وارد استان میکند، از طریق ریل وارد میکند.
وی با اشاره به پیشنهادی که راهآهن استان به شرکت فولاد استان کرده و شرکت فولاد زیر بار آن نرفته است، گفت: به فولاد پیشنهاد شد که سنگ آهن مورد نیاز خود را از طریق کشتی از استان هرمزگان به بندر امام و از بندر امام به اهواز منتقل کند اما شرکت فولاد به این دلیل که این شیوه واردات سنگ آهن به استان هم هزینهها را دو برابر میکند و هم رقابت را به حداقل میرساند با پیشنهاد اداره کل راهآهن مخالفت کرد.
شریعتی متذکر شد: عمده ماشینآلات شرکت فولاد که در استان تردد میکنند سنگین هستند و روزانه چیزی حدود 100 الی 150 کیلومتر از جادههای استان استفاده میکنند این در حالی است که ماشینهای نفت و حفاری سبک تقریبا 10 الی 15 کیلومتر در روز از جادههای استان استفاده میکنند.
وی با اشاره به احداث خط راهآهن اصفهان - شهرکرد - اهواز تشریح کرد: طرح این خط دو سال پیش با دستور رئیس جمهور قرار شد اجرایی شود که در صورت اجرایی شدن نقش مهم و حیاتی در کاهش ترافیک و تصادفات در این محور خواهد داشت.
استاندار خوزستان افزود: خط راهآهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز مطالعات آن انجام شده و پیمانکار کرهای پای کار آمده که پیشبینی میشود این پروژه با هزینه 3.5 تا 4 میلیارد یورویی فاینانس شود.