تشریح وضعیت آب مخزن سد مارون با حضور معاونت بهره برداری و مدیر حراست و حریم بانی شرکت بهره برداری مارون در دفتر امام جمعه شهر جایزان صورت گرفت
کد خبر: ۳۳۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 04 December 2016
معاون بهره برداری از سدهای انحرافی و شبکه های آبیاری مارون در ابتدای این دیدار خاطرنشان کرد: قرار گرفتن خوزستان در منطقه گرم و خشک باعث شده تا 3 برابر میانگین جهانی تبخیر داشته و مصرف آب در بخش کشاورزی 2 و نیم برابر مصرف جهانی باشد. همچنین همزمان با تغییرات آب و هوایی و تغییر اقلیم در جهان، کشور ایران نیز درگیر این تغییرات بوده و متوسط بارندگی در کشور کمتر شده است.

"الماس سنایی مطلق" در ادامه بیان داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی کشور که میزان بارش باران را در ماه های آذر، دی و بهمن نرمال اعلام نموده، برای کشور پهناور و پرجمعیت ما که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته کافی نیست و براساس گزارش های سازمان های بین المللی، ایران یکی از کشورهایی است که در آینده نزدیک با کمبود آب مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به استفاده بیش از حد منابع آبی، اصلاح الگوی مصرف و به کارگیری سیستم های نوین آبیاری، انجام آبیاری شبانه، عقد قرارداد در زمان اعلام شده از سوی شرکت بهره برداری مارون در زمینه مصرف آب در بخش های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی، مناسب ترین و منطقی ترین راه حل برای عبور از بحران های موجود است که می توان با مدیریت منابع آب و افزایش بهره وری تا حدود قابل توجهی کمبود آب را مهار کرد.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمدی فخر، امام جمعه شهر جایزان ضمن تشکر از تلاش و همکاری پرسنل شرکت بهره برداری مارون گفت: آب مایه حیات است و اگر این نعمت بزرگ الهی از بین برود، بی شک حیات روی کره زمین هم نابود خواهد شد، لذا می طلبد که توجه ویژه ای نسبت به استفاده درست و اصولی از آن داشته باشیم.

وی افزود: با یک برنامه ریزی جدی می توان به کشاورزان کمک کرد تا در یک دوره زمانی کوتاه مدت، مزارع و زمین های کشاورزی را مجهز به سیستم های نوین آبیاری کرده تا به تبع آن از اسراف این نعمت الهی جلوگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار