18 نماینده خوزستان با تجمع در مقابل تریبون مجلس شورای اسلامی سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین روحانی هنگام تقدیم بودجه سال 96 را قطع و نسبت به مفاد نامه محرمانه دبیر هیات دولت در خصوص اجرای طرح های انتقال آب اعتراض کردند
کد خبر: ۳۳۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 04 December 2016

به گزارش تابناک خوزستان، در جلسه علنی روز امروز مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور پیش از ارائه لایحه بودجه در حال سخنرانی پیرامون شاخص های این لایحه بود که 18 نماینده خوزستانی مقابل جایگاه سخنرانی در صحن علنی مجلس تجمع کرده و برای دقایقی سخنرانی رئیس جمهور را قطع کردند. 

18 نماینده خوزستان با تجمع در مقابل تریبون مجلس شورای اسلامی سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین روحانی هنگام تقدیم بودجه سال 96 را قطع و نسبت به مفاد نامه محرمانه دبیر هیات دولت در خصوص اجرای طرح های انتقال آب اعتراض کردند.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر، گفت: آقایان بنشینید، که سامری پاسخ داد ما نمی نشینیم. 

با وساطت تعدادی از نمایندگان، نمایندگان خوزستان از مقابل جایگاه سخنرانی رئیس جمهور پراکنده شدند و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس  به گفتگو با آنها پرداخت.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراض امروز نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:تجمع اعتراضی نمایندگان خوزستان در مجلس به دلیل مصوبه محرمانه دولت برای انتقال آب بود  زیرا انتقال آب از سرشاخه رودهای خوزستان برخلاف نص صریح قانون است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین نامه اعتراضی به این مصوبه هیئت دولت می باشند.

وی افزود: دولت برای انتقال آب به فلات مرکزی حق آبه استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری و نیاز آبی آنها را به هیچ وجه در نظر نگرفته است. انتقال آب از خوزستان به فلات مرکزی بر خلاف نص صریح قانون و مصوبه های شورای عالی آب است.

علی عسکر ظاهری نماینده مردم لالی ، اندیکا، هفتگل و مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان خوزستان به بحث انتقال آب اعتراض داشتند و این اعتراض خود را در هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور در مجلس نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی عسکر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت تجمع اعتراضی نمایندگان خوزستان هنگام سخنرانی رئیس جمهور در مجلس اظهار داشت: چه معنایی دارد دولت درحالی‌که به خوزستانی‌ها قول می‌دهد آب را به اصفهان منتقل نکند اما به‌صورت محرمانه دستور انتقال آب را صادر می‌کند؟
 
علی عسکر ظاهری گفت: از رئیس‌جمهور خواستیم تا با او جلسه ای داشته باشیم تا بحث انتقال آب به از سرچشمه‌های کارون را به اصفهان بررسی کنیم.
 
وی اضافه کرد:سؤال ما از رئیس‌جمهور این است که اگر هم انتقال آب‌کاری قانونی باشد که نیست اما چرا نامه به صورت محرمانه منتشر می شود؟

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از دعوت سخنگوی دولت از نمایندگان برای بررسی اعتراض آنان به رئیس جمهور خبر داد و گفت: ظهر امروز در خصوص اعتراض نمایندگان خوزستان به مصوبه محرمانه دولت در خصوص انتقال آب جلسه‌ای با نوبخت برگزار می‌شود.
مجید ناصری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز از دعوت سخنگوی دولت از نمایندگان برای بررسی اعتراض آنان به رئیس جمهور خبر داد و گفت: ظهر امروز در خصوص اعتراض نمایندگان خوزستان به مصوبه محرمانه دولت در خصوص انتقال آب جلسه‌ای با نوبخت برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان مردم خوزستان امروز در اعتراض به مصوبه محرمانه دولت در خصوص انتقال چراغ خاموش آب سخنرانی رئیس جمهور را قطع کردند.

وی گفت: اگر دولت به انجام پروژه انتقال آب اصرار داشته باشد قطعا اعتراض نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شدیدتر خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: به دعوت نوبخت در حال رفتن به جلسه‌ای برای بررسی اعتراض نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور هستیم.

وی تصریح کرد: دولت باید اعتراض به حق مردم و نمایندگان خوزستان را در دستور کار جدی دولت و مجلس قرار دهد و از اصرار به انجام پروژه‌ای که به نابودی یک استان مهمی همچون خوزستان منجر می‌شود خودداری کند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار