اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش مشکلات تنفسی و مراجعه مردم خوزستان به مراکز درمانی بعد از بارش اولین باران شد
کد خبر: ۳۳۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 05 December 2016


به گزارش تابناک خوزستان، اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش مشکلات تنفسی و  مراجعه مردم خوزستان به مراکز درمانی بعد از بارش اولین باران شد.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت:با مراجعه مردم به اورژانس از بابت مشکلات تنفسی بعد از اولین بارندگی که با علائم آسم به صورت 3 سال پیاپی (1392-1394) صورت می گرفت، جلسه ای در اسفند ماه 1394 به ریاست معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور معاونین وزرا و مدیران ارشد وزارت خانه های بهداشت و درمان،نفت،جهاد کشاورزی ،منابع طبیعی،هواشناسی ، استاندار خوزستان و تعدادی از اساتید و صاحب نظران تشکیل گردید و مقرر شد که همه تمهیدات لازم 6 ماه اول سال 95 برای کنترل و مدیریت این معضل بهداشتی با همکاری همه دستگاه ها صورت پذیرد.

وی افزود:در همین راستا علاوه برتمهیدات لازم برای انجام مطالعات مقدماتی بر روی عوامل گیاهی و سایر اقدامات پیشگیرانه ،اقداماتی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاهپور و شهرداری اهواز  صورت پذیرفت و کنترل و پایش آلاینده و منابع آلودگی نیز در دستور کار محیط زیست و سایر اعضا قرار گرفت.

وی ادامه داد:در جهت مقابله با مشکل تنفسی هم استانی های عزیز  هرس گیاهان به خصوص گونه کونوکارپوس رسماً توسط شورای سلامت استان به شهردارها ابلاغ و درصدی از این گیاه طی ماه های مهر و آبان ماه هرس گردید و همزمان اطلاع رسانی به بیماران شناسایی شده در 3 سال اخیر به صورت گسترده و به تمام شهروندان از طریق صدا وسیما انجام و یک بسته درمانی با قیمت مناسب توسط مراکز درمانی به افراد در معرض آسیب داده شد.

همچنین با هماهنگی خوب اداره کل هواشناسی از 48 ساعت قبل از بارندگی ،اقدام به اطلاع رسانی جهت خودداری نمودن هم استانی ها از تردد در هوای آزاد و محیط های باز و باقیماندن در منازل در شروع بارندگی وساعات بعد از آن شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود:حاصل این اقدامات که با همکاری همه ار گان ها انجام شد،این بود که در 48 ساعت اول بارندگی در سال 95 تعداد 1908 نفر به مراکز درمانی استان مراجعه و ثبت گردید که در مقایسه 13170 نفری که در 48 ساعت اولین بارندگی در سال 94 ثبت گردید،کاهش چشمگیری دیده می شود که بیانگر تأثیر اقدامات صورت پذیرفته می باشد.

لاهیجان زاده گفت: تکمیل مطالعات به همراه استمرار اقدامات در دستور کار سال 95 تا قبل از آغاز بارندگی های سال 96 می بایست قرار گیرد تا بتوان  با برطرف نمودن شبهات و تردیدات برنامه ریزی منسجمی برای مدیریت این پدیده داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار