‏باحضور استاندار ومدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان
به منظوراستفاده از انرژی های تجدید پذیر و جذب سرمایه گذاران خارجی ، با حضور استاندار خوزستان ، مسوولان کشوری ، استانی ، محلی و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ، کلنگ احداث فاز نخست بزرگترین نیروگاه بادی کشور درخرمشهر به زمین زده شد
کد خبر: ۳۴۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 10 December 2016
 در ابتدای این مراسم شریعتی استاندار خوزستان با ابراز خرسندی از اجرای این طرح ارزشمند گفت : از اینکه سرمایه گذاران خارجی ، خوزستان را بواسطه پتانسیلهای موجود و موقعیت استراتژیک آن برای سرمایه گذاری انتخاب نموده اند بسیار خوشحال بوده  و امیدواریم این پروژه مهم شروع خوبی برای همکاری و سرمایه گذاریهای بیشتر بین کشورجمهوری اسلامی ایران وجمهوری فدرال آلمان بویژه دربخش انرژی های نو باشد . 

وی افزود : خوشبختانه درخوزستان ضریب امنیت سرمایه گذاری بالا است و تمام مسوولان و مدیریت استان هم نهایت سعی خود را برای فراهم شدن این بستر بکار برده و با آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی  در هر زمینه ای می باشند .  

استاندار خوزستان در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با اجرای اینگونه پروژه ها زمینه های بیشترتولید ، اشتغال و توسعه اقتصادی در منطقه ایجادگردد .  

سپس محمود دشت بزرگ رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با تشکر از استاندار خوزستان و مدیرعامل منطقه آزاد اروند بدلیل همکاری در اجرای این پروژه ، درخصوص مشخصات  این نیروگاه گفت : این نیروگاه که عملیات اجرایی فاز اول آن توسط سرمایه گذار آلمانی آغاز شده است ،  دارای ویژگی وفن آوری های منحصر بفردی بوده که درکشور برای اولین بار اجرا می شودو ظرفیت تولید برق آن بعنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشوردر فاز اول 48 مگاوات با حجم سرمایه گذاری مستقیم ( FDI ) 80 میلیون یورو خواهد بود که امیدواریم ظرف مدت دو سال براساس برنامه زمانبندی تعیین شده به بهره برداری رسیده و به شبکه برق کشور ملحق شود .

 وی افزود : با مطالعات صورت گرفته و به موازات انجام عملیات اجرایی بخش نیروگاه بادی ،  بخش نیروگاه خورشیدی طرح هم به ظرفیت 40 مگاوات انجام خواهد شد و انشاا... هردوفاز خورشیدی و بادی همزمان به بهره برداری خواهند رسید و برگ زرین دیگری از خدمات صنعت برق کشور به مردم عزیز استان و شهرمقاوم خرمشهر تقدیم گردد  .

دشت بزرگ مجموع سرمایه گذاری فازهای اول و دوم این نیروگاه که یک نیروگاه سبز است و آلایندگی محیطی نداردرا دربخش خورشیدی و بادی  120 میلیون یورو عنوان کرد وگفت : با آغاز بکار این نیروگاه امیدواریم بین 70 تا 90میلیون کیلووات ساعت درسال تولید انرژی در استان افزایش یابد و هدف از احداث آن تقویت شاخص های کمی وکیفی تولید برق و کمک به توسعه فن بوده است .

در ادامه سرمایه گذار آلمانی این پروژه هم با اعلام رضایت و خوشنودی از حضور در کشور ایران و استان خوزستان و همچنین سرمایه گذاری در بخش انرژیهای نو ، اظهار امیدواری نمود که تا درآینده اینگونه همکاریها ادامه و گسترش یابد

برچسب ها: دشت بزرگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار