کلنگ بزگترین نیروگاه بادی کشور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، استاندار خوزستان، ،نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی فرماندار خرمشهر و برخی مدیران شهری و استانی، و همچنین سرمایه گذاران مجری طرح به زمین زده شد
کد خبر: ۳۴۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 10 December 2016
کلنگ بزگترین نیروگاه بادی کشور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، استاندار خوزستان، ،نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی فرماندار خرمشهر و برخی مدیران شهری و استانی، و همچنین سرمایه گذاران مجری طرح به زمین زده شد.

این نیروگاه با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آلمانی تحت عنوان شرکت توسعه سبز اروند احداث می شود، قرار است این نیروگاه در فاز نخست تنها نیروگاه بادی باشد و ۴۷ هزار مگاوات برق را به ظرفیت تولید منطقه بیافزاید و در فاز دوم نیز که روند احداث نیروگاه خورشیدی دنبال می شود با تولید یک نیروگاه هیبریدی خورشیدی- بادی توان ظرفیت تولید برق آن را به ۱۲۰ مگاوات رساند.

فراهم بودن شرایط سرمایه گذاری با مالکیت در منطقه آزاد اروند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند این نیروگاه را یک پروژه فناورانه خواند و افزود: تجهیزات نیروگاه ازآخرین تکنولوژی هستند و قرار است ۱۴ برج بادی با توان تولید ۳.۴ مگا وات نصب شوند درصورتی که بزرگترین ژنراتور توان تولید ۱.۵ مگاوات برق را دارد که بخشی از برق تولید وارد شبکه و بخش دیگر به عراق صادر می شود.

 اسماعیل زمانی وی در ادامه بیان کرد: شرکت آلمانی سرمایه گذار این نیروگاه را طراحی و آن را اجرا خواهد کرد و منطقه آزاد تنها زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار را در اختیار سرمایه گذار قرار داده است.

وی سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند کرد و گفت: تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد می توانند با مالکیت سرمایه خود را وارد مدار کار کنند.
احداث صنایع پاک در منطقه اروند یک ضرورت است

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند نیز احداث این نیروگاه بادی در اروند یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به استقرار صنایع سنگین با آلایندگی بالا در منطقه، وجود صنایع پاک یک نیاز است و احداث این نیروگاه بادی نخسیتن قدم در این راه بود.

«محمدرضا معتمدی» را این اقدام هم راستا با سیاست های دولت در توجه به محیط زیست و تولید انرژی پاک دانست و افزود: بر همین اساس، منطقه آزاد اروند۱۴۰ هکتار از زمین های مناسب این کار که در صنایع دیگر مورد استفاده نیستند را در اختیار سرمایه گذار این بخش قرار داد.

از صدور تمام مجوزهای مورد نیاز راه اندازی این پروه با حداقل بها خبر داد و ابراز  امیدواری کرد با همین روحیه همکاری های برون سازمانی ادامه داشته باشد.

وی همچنین از رایزنی ها دیگربرای ایجاد صنایع پاک در منطقه خبر داد و به ورود کشورهای مختلف همچون هلند، لهستان، آلمان، ترکیه را درعرصه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و از عراق با ۱۰ سرمایه گذار به عنوان مهمترین سرمایه گذار یادکرد.

معتمدی گفت: امیدواریم با تدام همکاری ها بتوان اروند را به عنوان منطقه جذب سرمایه گذار انرژی پاک تبدیل کنیم.

آغوش باز خوزستان برای سرمایه گذاران
استاندار خوزستان نیز احداث نیروگاه بادی در خرمشهر را آغاز همکاری های جمهوری اسلامی ایران با دولت فدرال آمان دانست و  فعالیت سایر سرمایه گذاران خارجی از کشورهای مختلف در منطقه آزاد اروند را نشان از افزایش رغبت سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در کشور و خوزستان به ویژه منطقه آزاد پس از برجام دانست.

«غلامرضا شریعتی» ابراز امیدواری کرد راه اندازی نیروگاه بادی خورشیدی الگویی برای حرکت های مشابه در سایر نقاط کشور باشد و اظهار کرد : همه سرمایه‌گذاران را با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند با آغوش باز می‌پذیریم و بستر مناسب را برایشان فراهم می‌کنیم.

تداوم همکاری های ایران و آلمان
«آندرس لینتسمن» Eab مدیر عامل شرکت آلمانی  وسرمایه گذار این نیرو گاه بادی با ابراز خوشحالی از سرمایه گذاری در کشور ایران، گفت: سعی شده مدرنترین تکنولوژی را به ایران بیاوریم، هزینه این پروژه ۸۰ میلیون یورو تخمین زده شده است و امیدواریم با این سرمایه گذاری بتوان در منطقه ایجاد شغل کند و این پروژه راهگشایی برای آینده باشد تا بتوانیم چنین پروژه هایی را در کشور ایران رونق داد.

وی از تصمیم برای تداوم همکاری هایشان با ایران تاکید کرد.
امکان راه اندازی انرژی تجدید پذیر در بسیاری از نقاط استان
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان ، احداث  این نیروگاه بادی را زمینه ساز احداث نیروگاه های تجدید پذیر در سایر مناطق دانست و گفت: در سایر شهرستان هایی استان همچون آبادان، خرمشهر، اروندکنار، ماهشهر و مناطق شمالی و به طور کلی در هر نقطه ای که سرعت باد در آن بین پنج تا ۲۵ متر در ثاینه باشد، شرایط برای احداث نیروگاه بادی مهیا است.

«محمود دشت بزرگ» همچنین از وجود ظرفیت احداث ۱۰۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی در خوزستان خبر داد.

منبع: تابناک
برچسب ها: محمود دشت بزرگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار