معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 75 هنرمند با ترکیب 17 غرفه در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه 7 شرکت کردند.
کد خبر: ۳۴۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 15 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، حیدر صادقی افزود: این غرفه ها شامل ارائه غذاهای بومی و محلی، نصب سیاه چادر، شرکت‌های فعال در بخش محصولات غذایی و گیاهان دارویی، آموزشگاه ‌های آشپزی، گروه‌آئین‌های بومی و مراکز اقامتی است.
وی ادامه داد: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگی گردشگری منطقه 7 با حضور استان‌های چهارمحال وبختیاری، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان با موضوع معرفی غذا، دسر و دم نوش‌های بومی و محلی در 2 بخش تخصصی و عمومی از 25 تا 27 آذرماه به میزبانی شیراز برگزار می شود.
صادقی تصریح کرد: انتخاب برترین آشپز توسط داوران شامل بخش تخصصی و معرفی غداهای بومی و محلی ومعرفی برترین عرضه کننده محصولات غذایی شامل بخش عمومی این جشنواره است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به غذا، پیش‌غذا، دسر و دمنوش های منتخب استان در این جشنواره، افزود: کشک و کدو، آش انار، دسر گردویی و دمنوش نعناع فلفلی غذاهای منتخب استان برای شرکت در این جشنواره است.
صادقی، برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: استاندارد سازی واحدهای پذیرایی و رستورانها در ارائه خوراک های ملی و بومی ایرانی، افزایش آمار گردشگر ورودی به کشور و تجاری سازی عرضه غذاهای سنتی و بومی نواحی کشور از دیگر اهداف برگزار این جشنواره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار