دکتر محسن رضایی در اجتماع پرشور مردم ایذه:
آیا برای حل مشکلات اقتصاد ایران باید از بیرون به داخل نگاه کنیم یا از داخل به بیرون؟ اینجا دو دیدگاه است. دو راهبرد و عقیده متفاوت است. یک نگاه می‌خواهد با نگاه به دست بیگانه، توانایی‌های ما را به بیرون ببرد و آن‌ها صدقه‌ای به ما بدهند
کد خبر: ۳۴۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 22 December 2016
سرلشکر پاسدار محسن رضایی در اجتماع پرشور مردم ایذه گفت: پیروزی جوانان شما در مسابقات جهانی به ما این درس را داد که به امکانات داخلی تکیه کنیم و با دنیا پیروزمندانه وبا دست پرارتباط بگیریم. بادست خالی نمی توان با دنیا ارتباط داشته باشیم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح پنجشنبه دوم دیماه 1395 در اجتماع مردم ایذه در سالن همایش دانشگاه آزاد این شهرستان گفت: پیروزی باافتخار جوانان گمنام ایل بختیاری ، قهرمانان شهرستان ایذه را تبریک می‌گویم.این اولین بار نیست که جوانان شما افتخارآفرینی می‌کنند اما این پیروزی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و من به ایذه آمده‌ام تا بگویم که این افتخار و درس بزرگی برای ما است.انقلاب اسلامی محصول عبور از سختی ها است

دکتر رضایی با تجلیل از قهرمانی کشتی گیران فرنگی تیم سینا صنعت ایذه در مسابقات جهانی  گفت: این پیروزی بسیار مناسب سال اقتصاد مقاومتی است. شما دست به‌زانوی خودتان گرفتید و برخاستید. در صنعت و کشاورزی و معماری و هنر و ورزش باید این کار را انجام بدهیم. یک شهرستان محروم ایران توانسته در جهان روسیه و ترکیه و مجارستان را در کشتی شکست دهد. رهبر انقلاب از ما همین را می‌خواهند. می‌خواهند که سرمایه‌های مردمی را به جریان بیندازیم و بر مشکلات غلبه کنیم. این پیروزی خیلی به‌موقع بود. مساله دیگر این است که شما ایذه را جهانی کردید. می‌شود گمنامی را باغیرت به شهرت تبدیل کرد و حرف‌های ناشنیده را به گوش همه دنیا رساند. از این بابت دست تک‌تک این قهرمان‌ها را می‌بوسم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه یک بنگاه صنعتی بر اساس علاقه و ایمانش، یک تیم از شهرستانی محروم راه انداخته است. این نکته مهمی است که سرمایه‌داری‌ای که بدون نگاه به مردم بخواهد راه‌اندازی شود، موردقبول ما نیست. جمهوری اسلامی می‌خواهد که مردم و محرومین دیده شوند. نمی‌شود در کنار مردم میلیاردها سرمایه‌گذاری بشود اما سود و بهره‌ای به مردم ایذه و باغملک نرسد.  جدایی اقتصاد از مردم و محرومین  را اسلام و رهبر انقلاب و نیروهای انقلاب نمی پذیرند . ما از سرمایه‌گذاری  حمایت می‌کنیم که از زندگی مردم جدا نباشد. این کار که در ایذه  شده یک الگو است. 

دکتر رضایی با اشاره به وجود دو نوع نگاه برای توسعه کشور گفت: آیا برای حل مشکلات اقتصاد ایران باید از بیرون به داخل نگاه کنیم یا از داخل به بیرون؟ اینجا دو دیدگاه است. دو راهبرد و عقیده متفاوت است. یک نگاه می‌خواهد با نگاه به دست بیگانه، توانایی‌های ما را به بیرون ببرد و آن‌ها صدقه‌ای به ما بدهند. غربی‌ها می‌خواهند در کنار اینکه سرمایه‌گذاری در ایران بشود منافع خودش را بر منافع ما ترجیح دهند. فرصت‌های داخلی را در اختیار بگیرند.

انقلاب اسلامی محصول عبور از سختی ها است
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: ما می‌گوییم که توانایی‌های ما باید فرصت‌های جهانی را بگیرد. جوانان ما می‌توانند بازارهای جهانی را فتح کنند. ما نباید فرصت‌های داخلی خودمان را به خارجی‌ها بدهیم. باید تولید کنیم و فناوری وارد کنیم. این نگاه نیروهای انقلاب است که تاکنون فرصت نداشته‌اند اقتصاد را در اختیار بگیرند. یک‌بار اقتصاد را به دست نیروهای انقلاب بدهند تا ببینند جوانان گمنام ما چه می‌کنند؟ خرازی و بقایی و باکری و باقری با دادن فرصت، تبدیل به اسطوره و ژنرال‌های جهانی شدند. دیگران نفت ما را که فرصت و سرمایه است می‌خواهند. مسئولان می‌گویند رشد اقتصادی ایران بر اساس آمارها هفت درصد است. ما خوشحال می‌شویم از بالا رفتن نرخ رشد. اما این درصدها چقدر واقعی است؟ اگر واقعی بود که در شش ماه گذشته باید بیکاری جوانان ما نصف می‌شد. ما نباید گول اعداد و ارقام و آمارهای اسمی را بخوریم. ما از مسئولان کشوری دعوت کردیم و مشخص کردیم که فرمان مقام معظم رهبری برای آبادسازی خوزستان، شامل شمال خوزستان هم می‌شود. الحمدالله این کار تصویب شد و قرار شد مشکل آب این مناطق را هم حل کنند. 

سرلشکر رضایی افزود: پیروزی جوانان شما در مسابقات جهانی به ما این درس را داد که به امکانات داخلی تکیه کنیم و با دنیا پیروزمندانه ارتباط بگیریم. امیدوار هستیم که همین امکان را گروه‌های دیگر برای جوانان ایذه و خوزستان فراهم کنند. این مدل ورزش را در صنعت و کارهای دیگر می‌شود دنبال کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی محصول عبور از سختی‌ها است و مانند درخت بلوطی است که باید از دل صخره بیرون بیاید. جوانان ما باید راه را از میان سختی‌ها باز کنند. حمله کنند و موقعیت‌ها را فتح کنند. روحیه مساله مهمی است. خودتان را باور کنید ولی دچار غرور نشوید. یک دریای عظیم و گنج خدایی در دل شما جوانان است. به مدرک دانشگاهی اکتفا نکنید و تلاش هاتان را مضاعف کنید. ما در یک نقطه تاریخی قرارگرفته‌ایم که اگر همه باهم حرکت کنیم می‌توانیم از مسائل مختلف عبور کنیم.

در ابتدای این مراسم مهندس بیرانوند، فرماندار ایذه و مهندس خادمی، نماینده مردم شریف ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با خوش‌آمد گویی به دکتر رضایی، حضور فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس را در میان دلیرمردان و قهرمانان شهر ایذه گرامی داشت و با اشاره به ظرفیت‌های این شهر، به برخی از انتظارات مردم ایذه برای توسعه بیشتر این شهر در استان خوزستان را طرح کردند. همچنین آقای احمدپور مدیرعامل شرکت سیناصنعت ایذه در ادامه مراسم، گزارشی از قهرمانی کشتی گیران فرنگی تیم سینا صنعت ایذه در مسابقات جهانی ارائه کرد و از پشتیبانی دکتر رضایی از فرزندان این شهرستان تشکر کرد.

در پایان این مراسم از قهرمانان و مدیران تیم سیناصنعت خوزستان با حضور دکتر محسن رضایی و جمعی از مقامات استان، تقدیر شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار