رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
سهم درآمد مالیاتی در تولید ناخالص داخلی کشور در حدود 20 درصد است
کد خبر: ۳۵۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 28 December 2016
سید کامل تقوی نژاد در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در اهواز با بیان این مطلب افزود : مالیات حق دولت است اما در کنار آن باید حق الناس نیز رعایت شود و باید راهکارهایی برای همکاری هر چه بیشتر با واحدهای تولید و بخش خصوصی فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در نظام مالیاتی به دنبال این نیستیم که به هر قیمتی پول دریافت کنیم بلکه به فکر فعالیت بخش خصوصی و تولید نیز هستیم اظهار داشت :قرار است که اداره امور و بودجه کشور با درآمد مالیاتی اداره شود اما این سوال مطرح است که شرایط اقتصادی کشور در چه جایگاهی است که این طرح اجرا شود و با وجود رکودی که در کشور وجود دارد آیا این امر موفق است؟ هنوز به یک نظر مشترک در این زمینه نرسیده ایم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشوراهواز با بیان اینکه در خوزستان نمایندگان بخش خصوصی باید حق اظهار نظر داشته باشند و رای آنها در اداره امور مالیاتی قابل احترام است ادامه داد : طبق گفته مدیر کل امور مالیاتی خوزستان از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۸ پرونده در امور مالیاتی این استان تشکیل شد که بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال جریمه دریافت شد و ۱۵۲  میلیارد ریال مشمول بخشودگی قرار گرفت که نشان دهنده این است که همکاری با بخش خصوصی و تولید مناسب است.

تقوی نژاد همچنین گفت :جریمه مالیاتی پیمانکاران بدهکار در خوزستان به اداره کل امور مالیاتی، در صورت پرداخت بدهی تا خرداد سال آینده به طور کامل بخشوده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار