خطیب نماز جمعه اهواز اظهار کرد:
این حادثه سند دیگری از جنایات آمریکا و گروه های تکفیری مزدور سعودی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها است
کد خبر: ۳۵۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 30 December 2016

به گزارش تابناک خوزستان، آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به فرارسیدن چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی حِله اظهار داشت: این حادثه سند دیگری از جنایات آمریکا و گروه های تکفیری مزدور سعودی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها است.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند انکار کند این گروه های تروریستی مزدور آمریکایی هستند که با دلارهای نفتی سعودی ها تقویت شده اند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به فتنه ۸۸ تصریح کرد: فتنه ۸۸ عبرتی برای کسانی است که می خواهند در مسائل اجتماعی و سیاسی فعالیتی داشته باشند.

آیت الله حسن زاده خاطرنشان کرد: قدم اول فتنه ۸۸ نپذیرفتن نتیجه انتخابات است و قدم دوم جدانکردن صف خود از دشمنان بود.

خطیب نماز جمعه اهواز عنوان داشت: کسانی که مشکل آنها نتیجه انتخابات بود، چرا از دشمن اعلام برأت نکردند؟

وی افزود: فتنه ۸۸ درحالی که آسیب هایی به نظام وارد کرد، ظرفیت های نظام را بالا برد زیرا اگر یک دهم این فتنه در کشورهای دیگر بود، آن نظام را ساقط کرده بود.

وی گفت: خداوند در سوره همزه می‌فرماید: «وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» که به آنانی که درصدد جستجوی نقص و آن را برای دیگران بازگو کردن هستند، اشاره دارد. همچنین در آیه «الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ» این مال باعث جاودانگی و خلود هیچکس نمی‌شود، اشاره دارد. آیات قرآن مکرر به ایثار و جهاد با مال اشاره دارد یعنی همان جمع آوری مال حلال و در راه خداوند بخشش کردن.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه ۱۲ دی آغاز سال جدید میلادی است و میلاد حضرت مسیح را تبریک می‌گوییم، گفت: ان شالله تحریفی که در تاریخ به وجود آمده است از بین برود همه می‌دانند که پیامبران برای عدل و قسط مبعوث شده بودند. بیشترین آسیب را مسیحیان از سوی یهودیان دیده‌اند اما امروز یهود با تعدادی از سران مسیحیان همدست برعلیه مسلمانان است. ان شاالله مسیحیان که تعدادشان در دنیا کم نیست به عدالت و قسطی که پیامبر مسیحیت برای آن مبعوث شد روی بیاورند.
 
وی با بیان اینکه ۱۳ دی در سال ۶۷ سالروز ابلاغ پیام امام راحل به گورباچف آخرین رهبر جماهیر شوروی بود، گفت: از جهت محتوا و زمان ابلاغ پیام بسیار مهم و ارشمند است. این حرکت پیامبرگونه را از امام راحل دیدیم. رسالت پیامبر، امام زمان(عج)، نواب ایشان و ولی فقیه جهانی است و در بسیاری از موارد خطاب امام راحل همه مستضعفان جهان بوده است.
 
حسن‌زاده گفت: ۱۵ دی در سال ۷۳ سالروز شهید ستاری و همراهان ایشان است؛ از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این شهدا هستند. توصیه میکنم کتابهایی که درباره سرگذشت این خلبانان و همه شهدا نوشته شده است باید خوانده شود که سرشار از مدیریت و تقوا است.
 
امام جمعه موقت اهواز گفت: در ۱۶ دی سال ۵۹ عملیات هویزه رخ داد که بسیاری از آنها دانشجو بوده و شهید شدند و فرمانده آنها حسین علم الهدی بود که دارای معلومات خوبی در زمینه قرآن و نهج البلاغه بود. شهید علم الهدی قرآن کوچکی داشت و خود را از آن جدا نمیکرد و با همان قرآن پیکر پاکش شناسایی شد. در این عملیات مقام معظم رهبری حضور مستقیم داشته‌‌اند.
 
حسن‌زاده عنوان کرد: در هفته گذشته شاهد رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت بودیم. قرارگاه پدافند خاتم الانبیا از نقاط پراعتماد جمهوری اسلامی است که همه در آن با همه توان از آسمان کشور دفاع می کنند و فضای آسمان کشور امن است.
 
امام جمعه موقت اهواز گفت: ۱۳ دی کنگره یک هزار و ۲۰۰ شهید کارمند خوزستان و شهید جرفی به عنوان شهید شاخص دولت است که نماز را مقام معظم رهبری بر پیکر وی اقامه کردند.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز درس خارج گفت: قدرت نظام جمهوری اسلامی برای هیچکس قابل انکار نیست و از درون برخاسته است. ما با این قدرت خود و کشورهای منطقه را حفظ کردیم. یکی از مولفات قدرت نظام، حضور مردمی است و اتکای آن بر مردم است. در فتنه ۸۸ خواستند به این مولفه آسیب برسانند و البته حماسه ۹ دی تاکید بر این مولفه بود.
 
حسن زاده ادامه داد: دشمنان به اعتقادات مردم در فضای مجازی هجوم می آورند؛ بخشی از این برنامه دشمن است و متاسفانه برخی از اندیشمندان عامدانه در پی سست کردن اندیشه دینی مردم هستند.
 
امام جمعه موقت اهواز گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند و این موضوع امری درون‌زا است؛ مردم، امکانات و توانایی کشور آماده اجرای اقتصاد مقاومتی است. ان شاالله نتیجه عملی از جلسات ببینیم.
 
حسن‌زاده عنوان کرد: فتنه ۸۸ برای همه آنانی که می‌خواهند در بخشهای سیاسی و اجتماعی نقش داشته باشند درس عبرتی شود. آنها نتیجه انتخابات را قبول نکردند و خود را از صف دشمنان جدا نکردند. شعار نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی مسئله انتخابات نبود. فتنه ۸۸ به نظام آسیب زد اما در کنار آن ظرفیتهای نظام را بالا برد. مردم ما در ۹ دی به صحنه آمدند و از دین، مقدسات و ولایت فقیه دفاع کردند.

منبع: تابناک
برچسب ها: نماز جمعه ، حادثه حله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار