استاندار خوزستان؛
تعامل و همدلی حاکم بر مجموعه مدیریت استان را تلاش برای کار آفرینی دانست و گفت: اشتغال و کار آفرینی اولویت نخست دستگاه های اجرایی در استان است
کد خبر: ۳۵۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 01 January 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ دکتر غلامرضا شریعتی شنبه شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گروه صنایع کاغذ پارس در هفت تپه با بیان اینکه رویکرد مجموعه مدیریت استان خوزستان ایجاد فرصت های شغلی بیشتر می باشد افزود: توسعه کار آفرینی و اشتغال به تولید امنیت بیشتر در استان منجر می شود.

وی گفت: شورای تامین استان خوزستان نیز تامین امنیت پایدار را نه در توسعه و افزایش پاسگاه های انتظامی ، گشت ، ایست و بازرسی بلکه در ایجاد اشتغال دانسته و در این راستا همه اتفاق نظر دارند.

استاندار خوزستان مطالبه نخست جوانان این استان از مدیران دستگاه های اجرایی را اشتغال بیان کرد و اظهار داشت: در این راستا دستگاه های اجرایی با حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع تولید باید یاری گر بخش خصوصی باشند.

شریعتی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی مولد و کار آفرین در استان خوزستان افزود: به همین منظور حتی شرکت ها و کارخانه هایی که بدهی سنگین به اداره های دولتی دارند نیز مورد حمایت قرار گرفته اند تا تعطیل نشوند.

وی بر سرعت بخشیدن به روند تولید و رفع موانع سد راه طرح های اشتغال زا و کار آفرین تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید درد جوانان بیکار جویای شغل را درد خود بدانند و دلسوازنه برای کار آفرینی وارد عمل شوند و از بخش خصوصی حمایت کنند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه با اعلام حمایت از راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی سازگار با محیط زیست در گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه ، مدیران دستگاه های اجرایی را مکلف کرد تا برای تسریع در راه اندازی این واحد تولیدی با اشتغالزایی قابل توجه همکاری کنند.

شریعتی از گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه به عنوان نمونه ای موفق از واگذاری های کارخانه های دولتی به بخش خصوصی نام برد و گفت:مدیریت این شرکت توانست با برنامه ریزی دقیق ، شفاف این کارخانه را از وضعیت نامناسب و بحرانی قبل از واگذاری به بخش خصوصی خارج کرده و چشم انداز روشی را برای آن ترسیم کند به طوریکه علاوه بر افزایش ظرفیت تولید کاغذ در این شرکت ، طرح های توسعه ای نیز برای تعریف شده و در دست پیگیری و اجراست.

وی بیان کرد: بخش خصوصی امروز با بلوغ و پختگی توان اداره مجموعه های بزرگ تولیدی را دارد اما در این زمینه باید دستگاه های اجرایی در کنار بخش خصوصی باشند ، ضمن اینکه کمک به بازگرداندن واحدهای تولیدی مشکل دار به عرصه تولید و اشتغال نیز باید مورد توجه جدی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از تولید از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهد شد از مدیریت گروه صنایع کاغذ پارس خواست با کسب مجوزهای لازم برای راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی وارد عمل شود تا از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود.

وی جذب 500 نفر نیروی بیکار به صورت مستقیم و اشغالزایی 2 هزار نفر به صورت مستقیم را گامی مهم در راستای کاهش نرخ بیکاری در شهرستان شوش با راه اندازی این واحد تولیدی برشمرد و گفت: برای توسعه کارآفرینی و اشتغال و نیز رونق اقتصادی شهرستان شوش باید هر چه سریعتر محدوده منطقه اقتصادی این شهرستان مشخص شود.

محمدجواد مقدم رئیس هیات مدیره گروه صنایع کاغذ پارس نیز با تشریح ویژگی های خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی در این شرکت به عنوان نخستین واحد تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی سازگار با محیط زیست از باگاس نیشکر در کشور گفت:در گام نخست تولید روزانه 50 تن ظروف یکبار مصرف سلولزی طراحی شده است.

وی سلامت جامعه را مهمترین و ضروری ترین مورد برای راه اندازی این خط تولید برشمرد و گفت: تمام ظروف یکبار مصرف موجود در بازار کشور از جنس پلاستیک و یا مواد مضر برای سلامت افراد می باشند لذا تولید ظروف یکبار مصرف سبز و سازگار با محیط زیست که برای فرد مصرف کننده هیچگونه عوارض سوئی ندارند ضروری است.

مقدم طرح تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی را مطابق با استانداردهای روز اروپا دانست و گفت: با توجه به روند افزایش مصرف ظروف یکبار مصرف در کشور ، کمک به راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف سبز ،گامی مهم در راستای سلامت جامعه است.

وی تامین نیاز داخل کشور را در گام نخست و پس از آن هدفگذاری بازار اروپا را از اهداف راه اندازی این خط تولید عنوان کرد و گفت:از آنجا که ظروف یکبار مصرف سلولزی از باگاس نیشکر تولید می شود لذا این محصول در بازار اروپا دارای مشتریان بسیاری است.

مدیر عامل گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این خط تولید را یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این خط تولید سالانه از خروج 75میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

گروه صنایع کاغذ پارس که آذر سال ۱۳۴۶ به منظور تهیه، تولید، فروش و توزیع انواع کاغذ، محصولات ساخته شده ازکاغذ، مقوا و هرگونه مواد ومحصولات فرعی دیگر تاسیس شد در مهرماه سال 1392 به بخش خصوصی واگذار گردید.

این شرکت با تولید خمیر سلولزی، کاغذ چاپ و تحریر،کاغذ بهداشتی،کاغذ بسته بندی صنعتی و کاغذ فلوتینگ تولید می کند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار