معاون سازمان امور مالیاتی کشور:
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پدیده کدفروشی مخرب نظام اقتصادی و مالیاتی بوده و حمایت نمی شود.
کد خبر: ۳۵۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 02 January 2017
نادر جنتی پیش از ظهر دوشنبه در کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی، عمرانی، خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی در بیرجند بیان کرد: مراجع نظارتی با پدیده کد فروشی به شدت برخورد می کنند.

وی کدفروشی را مخرب اقتصاد دانست و افزود: باید این پدیده را از ریشه نابود کنیم چرا که در نظام اقتصادی اختلال ایجاد می کنند.

جنتی با تاکید بر اینکه معامله نباید سوری انجام شود، گفت: این امر فاکتور فروشی است و جنس فروشی محسوب نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی خراسان جنوبی، بیان کرد: همه این مشکلات مربوط به بخش مالیات نبوده و عوامل دیگری نیز دارد.

جنتی با بیان اینکه تفکر امور مالیاتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: باید بنابر تاکیدات رهبری از تولیدات داخلی استقاده کنیم.

۷۱ درصد مالیات درآمد مشاغل خانگی خراسان جنوبی تحقق یافت

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۷۱ درصد مالیات درآمد مشاغل خانگی خراسان جنوبی تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مالیات درآمد مشاغل خانگی خراسان جنوبی باقی مانده است، گفت: در سطح کشوری ۹۷ درصد درآمد مشاغل خانگی تحقق یافته است.

جنتی اظهار کرد: همچنین در سال ۹۳،  هشت هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال  اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی خراسان جنوبی بوده است.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: مالیات مستقیم کالاها، خدمات و شرکت ها ۱۸ درصد این اعتبارات بوده است.

قانون دائمی و جامع ارزش افزوده تصویب می شود

جنتی با اشاره به مشکلات مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی نهایی است.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری اصلاحاتی در این قانون ایجاد شده و قانون دائمی، کامل و جامع ارزش افزوده نیز تصویب می شود.

جنتی با اشاره به مشکلات معوقه های مالیاتی واحدهای صنعتی خراسان جنوبی، بیان کرد: بخشودگی این معوقه ها در توان سازمان امور مالیاتی کشور نیست.

وی با بیان اینکه ۱۵ استان محروم در کشور گرفتار مالیات هستند، گفت: تشخیص مناطق محروم و معافیت های مالیاتی نیز در حوزه کاری ما نیست و بر اساس شاخص های متعددی مشخص می شوند
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار