مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: 2 هزار و 300 تن ذرت از کشاورزان شهرستان دهلران، و یک هزار و 500 تن از مهران و 800 تن نیز از ذرت کاران دره شهری خریداری شده است.
کد خبر: ۳۵۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 08 January 2017

به گزارش تابناک ایلام؛تیمور ناصری افزود: اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر در خرید و تعاونی های بخش خصوصی در خرید ذرت برای شرکت پشتیبانی امور دام فعالیت دارند و این اداره کل دارای چهار مرکز ذخیره و دانه گیری و ذرت خشک کنی در این شهرستان ها است و تعاونی های بخش خصوصی نیز دارای 13 مرکزهستند.

ناصری یادآور شد: خرید ذرت از بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران امسال به صلاحدید شرکت پشتیبانی امور دام استان ایلام به تعاونی های بخش خصوصی و با هدف تقویت فعالیت این تعاونی ها واگذار شده و اداره کل تعاون روستایی در بخش موسیان خرید ذرت انجام نمی دهد.

 این اداره کل دارای مرکز ذخیره ذرت دشت عباس با ظرفیت سه هزار تن و ذرت خشک کنی شش هزار تن در ساعت، مرکز مهران با ظرفیت ذخیره سازی چهار هزار تن و توان خشک کنی 2.5 تن در ساعت، مرکز دره شهر با ظرفیت ذخیره 2 هزار تن و ذرت خشک کنی 2.5 تن در ساعت و موسیان با ظرفت ذخیره سازی پنج هزار تن و ذرت خشک کنی چهار تن در ساعت است.

قیمت خرید تضمنی ذرت از کشاورزان در سال زراعی جدید 10 هزار 368 ریال اعلام شده است.

چهار هزار و 900 هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام در سال جاری به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته است که عمده این اراضی به گستره سه هزار و 800 هکتار در شهرستان دهلران قرار دارد.

** خرید دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان ایلامی
ناصری همچنین افزود: اداره کل تعاون روستایی استان ایلام به طور همزمان به صورت مباشرتی در حال خرید دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان استان برای شرکت غله و خدمات بازرگانی است و تاکنون 20 تن از این دانه روغنی را خریداری کرده است.

مدیرکل اداره تعاون روستایی استان یادآور شد: این مقدار دانه روغنی از کشاورزان بخش دشت عباس شهرستان دهلران با قیمت تضمینی 24 هزار و 400 ریال خریداری شده و این روند خرید همچنان تا پایان دی ماه ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد: در پایان فرایند خرید دانه روغنی آفتابگردان حدود بین 80 تا 90 تن از اینمحصول از کشاروزان این شهرستان خریداری و به کارخانه های روغن کشی دیگر استان های کشور برای تولید روغن صادر شود.

در سال زراعی جاری دانه روغنی آفتابگردان تنها در اراضی زراعی شهرستان دهلران و به گستره 100 هکتار کشت و تولید شده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار