استاندار خوزستان خبر داد؛
در خوزستان با بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله مواجه هستیم و مناطق روستایی بیشتر با این مشکلات مواجه هستند؛ بر این اساس از سال 96 تمام روستاهای استان مقابل بلایا، بیمه می شوند تا دغدغه روستاییان کمتر شود و قدمی به سمت بالا بردن کیفیت زندگی در استان خوزستان برداریم
کد خبر: ۳۶۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 15 January 2017
دکتر غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح همزمان 1000 تخت روانپزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ یکی از علل دلایل ناهماهنگی و توقف در استان، ‌کیفیت ضعیف زندگی است و فرایندهایی که تعریف می شود، معمولا با کیفیت پایین هستند.

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا سطح این فرایندهای زندگی را بالا رود، افزود: موردی که اخیرا محل مناقشه وزارت بهداشت و رفاه است، صنعت بیمه است. در استان خوزستان یکی از فرآیندهایی که به کمک سازمان‌های بیمه گر تعریف کردیم و در کیفیت زندگی نیز نقش موثری دارد، ‌بحث خدماتی است که از طریق بیمه به افراد داده می شود و پوششی است که در این زمینه به انجام می رسد.

استاندار خوزستان بیان کرد: ‌وقتی بررسی می کنیم، می‌بینیم که در سیستم تامین اجتماعی، 350 هزار تومان به صورت متوسط در سال برای هر فرد در استان هزینه می شود ولی این رقم در متوسط کشوری 390 هزار تومان است؛ یعنی خدماتی که به استان خوزستان ارائه می شود، 40 هزار تومان کمتر از سایر استان های کشور یا میانگین کشوری است. در بیمه سلامت این عدد پایین تر هم می آید و ما با 23 هزار تومان در ماه مواجه هستیم، در حالی متوسط آن در کشور 27 هزار تومان است. این آمار در استانی مانند یزد 46 هزار تومان است؛ چرا این خدمات به این طریق و با این کیفیت به استان خوزستان ارائه می شود و در عین حال نیز انتظار داریم که نخبگان، مردم و افراد تحصیلکرده در استان بمانند.

شریعتی افزود: برخی از این موارد عدم کیفیت، ساخته و پرداخته دست خود ما است و این موجب می شود که هزینه درمان نیز پای مردم ما گران تمام شود، پزشکان هم از قرارداد با بیمه ها سرباز می زنند و همین موجب می شود هزینه ها بر دوش مردم تحمیل شوند. همچنین سختگیری هایی که در استان ما است، موجب می‌شود که پوشش خدمات بیمه‌ای کمتر شود و نتیجه این شود که کیفیت زندگی در خوزستان پایین بیاید.

وی بیان کرد: انتظار این است که بیمه سلامت که به حوزه بهداشت و درمان منتقل شده است، در این زمینه برنامه‌ریزی مدون‌تری داشته باشد و به سمت عدالت بیشتر برود. همچنین وحدت رویه در انجام امور و رسیدگی به اسناد پزشکان و بیمارستان ها صورت بگیرد تا نه آنقدر سلیقه‌ای باشد که پزشکان و بیمارستان‌های برخی استان ها از انجام قراردادها و پوشش خدمات بیشتر سرباز زنند و در سوی دیگر برخی استان‌ها این‌قدر گسترده و با نگاه باز کار کنند که همه امور پوشش و خدمات، به نحو بهتری به مردم ارائه داده شود.

استاندار خوزستان با مقایسه پوشش خدمتی‌ دو استان خوزستان و یزد افزود: ممکن است وضعیت استان خوزستان از نظر پزشکی، چارچوب و پوشش و همچنین از نظر تعداد متخصصین و فوق تخصصان از یزد بهتر باشد اما آن‌چه عاید شده، این است که خدمات بهتری به استان یزد و به مردم آن ارائه می شود و اینها از مردم ما دریغ می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا قرار است، کارگروه‌هایی تشکیل شود و به این کار اهتمام بورزد تا سطح خدماتی که به مردم استان ارائه می‌شود، مطابق با میانگین کشوری و بیش از آن باشد. انتظار این است در استان‌هایی مانند خوزستان که هشت سال جنگ تحمیلی را داشته و آثار آن نیز موجب بیماری‌های زیادی می‌شود، خدماتی که ارائه می‌شود، بیشتر و بیشتر باشد، نه این که خدمات از میانگین کشوری هم پایین‌تر بیاید.

شریعتی گفت: یکی از عوامل مؤثر در بروز بیماری‌های روانی، جنگ و مهاجرت است و متاسفانه در این زمینه ریشه‌ای عمل نمی‌شود و هر استانی که قدرت رایزنی و لابی بیشتر و همچنین کارشناسانی با نگاه بازتر و توسعه‌گرایانه داشته باشد، در این زمینه بیشتر منتفع می شود.

وی بیان کرد:‌ البته در استان خوزستان عزم‌مان را جزم کرده‌ایم و خود دوستان هم آمادگی دارند که در این زمینه کمک کنند. ممکن است در لایه‌های پایینی مشکلی باشد که انشاءالله حل می‌شود. برای ارتقای کیفیت زندگی در خوزستان، سعی می‌کنیم که فرایندها را تعریف و اصلاح کنیم.

استاندار خوزستان افزود: یکی از موارد مربوط در این زمینه این است که با بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در خوزستان مواجه هستیم و مناطق روستایی استان بیشتر با این مشکلات مواجه هستند. بر این اساس تصمیم گرفته ایم از سال 96 تمام روستاهای استان را مقابل بلایا، بیمه کنیم تا دغدغه روستاییان کمتر شود و قدمی به سمت بالا بردن کیفیت زندگی در استان خوزستان برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار