توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت؛
ارتقای امنیت و سلامت غذایی مردم یکی از مهمترین مواردی است که سازمان ملی استاندارد در این راستا برنامه ریزی و تلاش می کند
کد خبر: ۳۶۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 17 January 2017
سرپرست اداره آموزش و ترویج اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: ارتقای امنیت و سلامت غذایی مردم یکی از مهمترین مواردی است که سازمان ملی استاندارد در این راستا برنامه ریزی و تلاش می کند .

با توجه به اهمیت تامین غذای حلال به ویژه در حوزه فرآورده های خام دامی، سازمان ملی استاندارد ایران پروانه کاربرد نشان حلال را به واحدهای تولیدی که تمامی موارد استاندارد حلال را رعایت کرده اند، اختصاص داده است. پروانه برند حلال یک پروانه بین المللی جهت اطمینان از رعایت اصول شرعی در ذبح می باشد.

سرپرست اداره آموزش و ترویج اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: ارتقای امنیت و سلامت غذایی مردم یکی از مهمترین مواردی است که سازمان ملی استاندارد در این راستا برنامه ریزی و تلاش می کند .با توجه به اهمیت تامین غذای حلال به ویژه در حوزه فرآورده های خام دامی، سازمان ملی استاندارد ایران پروانه کاربرد نشان حلال را به واحدهای تولیدی که تمامی موارد استاندارد حلال را رعایت کرده اند، اختصاص داده است. پروانه برند حلال یک پروانه بین المللی جهت اطمینان از رعایت اصول شرعی در ذبح می باشد. 

خلیل محسنی گفت: بدین منظور اداره کل استاندارد استان خوزستان در پی هماهنگی های انجام شده، اقدام به برگزاری دوره "مبانی فنی وفقهی کشتار دام" توسط حجت الاسلام دغاغله نماینده ولایت فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای ناظران شرعی و مسئولین فنی کشتارگاه دام خوزستان نموده است.

 وی خاطر نشان کرد: موضوعات این دوره شامل ویژگی های غذای حلال در اسلام، وظایف ناظرین شرعی، وسایل ذبح، روش اجرایی ذبح، جلوگیری از مخلوط شدن حیوانات مختلف، شستشو و نشان گذاری لاشه، استاندارد غذای حلال به شماره 12000، دستور العمل صدور تجدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حلال و...... می باشد.

محسنی در انتها گفت تمام تلاش اداره کل استاندارد استان خوزستان بر این است که مصرف کنندگان بتوانند با اطمینان کامل از گوشت های تولیدی در کشتارگاه های استان که دارای مهر و برچسب دامپزشکی و برند حلال است استفاده کنند.

منبع: تابناک
برچسب ها: محسنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار