مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛
جایزه ادبی ملافاضل سکرانی در هفته نخست اسفند امسال در شادگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 18 January 2017
محمد جوروند با گرامی‌داشت یاد و نام ملا فاضل سکرانی، شاعر نامدار خوزستانی اظهار کرد: این جایزه بنا بود هم‌زمان با سالگرد ارتحال وی برگزار شود اما از آنجا که آثار به دست آمده برای برگزاری این جایزه کافی نبود زمان برگزاری آن به هفته اول اسفند موکول شد و از سال‌های آینده این جایزه در زمان سالگرد درگذشت او برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که فراخوان این جایزه به شهرستان‌های مختلف ارسال شده است، با دعوت از اهالی شعر و ادب برای شرکت در این جایزه ادبی گفت: انتظار داریم تا شاعران و ادیبان در تجلیل از این شاعر و حضور در این آیین، حضوری پررنگ داشته باشند و ادای دینی به پیشگاه آن شاعر فرزانه باشد.

وی اضافه کرد: جایزه ادبی ملافاضل سکرانی در حوزه شعر، پژوهش و مقاله پیرامون شعر این شاعر نامدار عرب است.

جوروند گفت: برای ساخت آرامگاه ملافاضل سکرانی با توجه به پیگیری نماینده شادگان، پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت نفت اختصاص داده شده تا آرامگاه او در ورودی شهر شادگان به صورتی که مناسب شان و منزلت او است، ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه ملافاضل سکرانی در خانواده‌ای ادیب و شاعر متولد شد و فرزندان او نیز شاعر هستند توضیح داد: ملافاضل سکرانی از شاعران ارادتمند به اهل بیت(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و از شاخصه‌های شعری او می‌توان به تصویر سازی، تخیل و ساختار شعری بسیار قوی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: لازم است به شعر و شخصیت ملافاضل سکرانی نگاه جدی‌تری شود و اشعارش مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شعر بلند این شاعر در کشورهای مختلف عربی معروفیت پیدا کرده ادامه داد: شعرهای ملافاضل سرشار از حکمت و اندیشه هستند و نام او برای همیشه چونان بیرقی بر قله شعر و ادب ایران پر اهتزاز خواهد بود.

جوروند خاطرنشان کرد: ملا فاضل شاعری است که در جشنواره شعر رضوی به عنوان مهمان ویژه دعوت شد و شعرهایی درباره امام رضا (ع) قرائت کرد.

وی این شاعر را از پیشکسوتان شعر عربی در خوزستان و خارج از کشور دانست و بیان کرد: آثاری از ملافاضل سکرانی وجود دارد که هنوز به چاپ نرسیده است و امیدواریم با همکاری خانواده او، آنها را جمع آوری و منتشر کنیم.

ملا فاضل السکرانی شاعر و ادیب عرب خوزستانی است. وی در بین مردم به ملا فاضل السکرانی با کنیهٔ ابومهدی مشهور بود، همچنین او به عمید ابوذیه و امیر شعرای خوزستان شهرت داشت او در سال ١٣٠٢ هجری شمسی در شهر شادگان به دنیا آمد و در ٢٨ دی ١٣٩٢ درگذشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار