در مراسم گرامیداشت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در منطقه آزاد اروند، با حضور مردم و مسئولان استانی و محلی، آیت الله احمدی شاهرودی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به بیان فرازهایی از شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت
کد خبر: ۳۶۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 21 January 2017
مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان،غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان و اسماعیل زمانی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مقامات محلی و استانی در مسجد الغدیر آبادان برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله احمدی شاهرودی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی در باب شخصیت بزرگ مرد تاریخ سیاست و انقلاب ایران، آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: هاشمی رفسنجانی از سال ۲۷ هجری شمسی و زمانی که تنها ۱۴ سال بیشتر عمر نداشت با ورود به حوزه و فراگیری علوم حوزوی و دینی هم زمان مبارزات انقلابی خود را آغاز نمود.

احمدی شاهرودی در ادامه افزود:  هاشمی رفسنجانی مرد دوران های مختلف تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی ایران است که همواره در تلاش برای  با پیوند و وحدت میان اقشار مختلف مردم و جریان های مختلف سیاسی در داخل بود.

هاشمی رفسنجانی و فعالیت های وی را باید به چند دوران مختلف تقسیم نمود. دوران های که در آنها هرکدام به تنهایی، نقش وی را شاخص و تاثیرگذار می بینیم.

آیت الله احمدی شاهرودی در مراسم گرامیداشت مبارز خستگی ناپذیر، آیت الله هاشمی رفسنجانی  در منطقه آزاد اروند عنوان کرد: هاشمی رفسنجانیِ پس از دوران سخت و دشوار پیروزی انقلاب، هاشمیِ جنگ بود و بعد از آن در نقشی دیگر، همان انقلابی مبارز، در صحنه اقتصاد و تحول و رشد صنعتی ایران اسلامی، موثر واقع شد.

وی در پایان گفت: هاشمی رفسنجانی اما، در دوران بعد از سازندگی نیز در جهت حفظ و نگهداری از ثمره سالها تلاش و کوشش های بسیار برای پربار بودن درخت انقلاب، از نقش تاثیر گذار خود فروگذار نشد و امروز پس از ۶۸ سال مبارزه در تمام دورانها، میراثی گرانبهای برای ما به ودیعه نهاد.

میراث هاشمی وحدت ملی بود که امروز نشان افتخاری است که بر گردن ملت و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهاده شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مدیران این سازمان نیز در مراسم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.

مداحی، تلاوت آیات کلام‌الله مجید، و سخنرانی و بیان ویژگی‌های بارز شخصیتی یار دیرین امام توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری ازجمله برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار