در پاسخ به خبر مندرج در برخی رسانه‌ها با عنوان «آب آشامیدنی آلوده علت فوت بیماران دیالیزی بود
کد خبر: ۳۶۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 21 January 2017
ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این ضایعه تصریح می گردد درگذشت بیماران کلیوی در بیمارستان سینا هیچ ارتباطی با آب شرب شبکه شهری ندارد لذا توضیحات زیر به منظور آگاهی شهروندان محترم ارایـه می گردد:

درگذشت تعدادی از بیماران دیالیزی در بیمارستان سینا در شهر کارون به علت آلودگی آب در بخش دیالیز بیمارستان به سبب استفاده از آب آلوده از منبع غیر آب شرب شهر کارون می باشد .

در این رابطه لازم است تاکید شود چنانچه منبع آب شرب شهر دچار آلودگی گردد بیماری فراتر از یک بخش بیمارستانی انتشار پیدا می کند. همچنین یادآوری می شود شرکت های آب و فاضلاب موظف هستند به طور مستمر جریان آب شرب داخل شبکه را در نقاط مختلف با هدف اطمینان از کیفیت و سلامت آن برای شرب با اندازه گیری شاخص کلر باقی مانده و آزمون میکروبی پایش نمایند و این فرآیند به صورت دوره ای از سوی اداره بهداشت مراکز شهرستان ها کنترل و چنانچه موارد خلافی مشاهده گردد به سـرعت از طـریق آن مـرکز اطلـاع رسـانـی می گردد. 

مدارک موجود همه حاکی است که تاکنون بجز بخش دیالیز بیمارستان یاد شده در هیچ مورد مشاهده ای از ابتلا به بیماری ناشی از مصرف آب آلوده در شهرکارون گزارش نگردیده است

منبع: تابناک
برچسب ها: آبفا خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار